Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Húsz millió korsóval több sört ittunk tavaly
A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint 2017-ben 2%-kal több, összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a hazai piacon a négy vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt, valamint a piachoz import söreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. Ez százezer hektoliter növekedés 2016-hoz képest, amely 20 millió korsónak felel meg. A hazai sörgyárak teljes, az importot is magában foglaló értékesítése meghaladta a 6,7 millió hektolitert.
A piacon folytatódott az átrendeződés a szegmensek között. A prémium sörök a tavalyelőtti szinten fogytak, míg jelentősen, 10%-kal növekedett a középkategóriás sörök eladása. 2016 után tovább szűkült a gazdaságos, saját márkás sörök piaca. A csökkenés mértéke tavaly 5% volt.
- értékelte a helyzetet Schillinger Attila, a Sörszövetség igazgatója.
Érdemes hozzátenni, hogy január végén-február elején növelték átadási áraikat a meghatározó hazai sörgyártók. A három legnagyobb - a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Borsodi Sörgyár Kft. - egyaránt drágította termékeit.
Idén sem látszik megtörni az innovatív trend
Úgy tűnik, hogy az idei évben is folytatódik a sörgyárak nyitása az újdonságok felé. Az agrárszektor.hu piaci forrásokból úgy értesült, hogy a Soproni 2017-ben akkora meglepetést okozott a piacnaksaját IPA-jával, hogy a nagy gyártók úgy érzik, lemaradnának a hatalmas piaci versenyben, ha nem rukkolnának elő új, a klasszikus lager típusú söreiktől eltérő termékfejlesztésekkel. Emeli a tétet, hogy idén ismét lesz olyan sportrendezvény, ami biztosan megdobja a fogyasztást: már most látszik, hogy a nyári labdarúgó világbajnokságra komoly marketing-erőforrásokat fordítanak a gyártók.
A Dreher márciusban dobta piacra Pale Ale-jét: az új sör ízérzete komplexebb, markáns komlókeserűséget és virágos, citrusos hidegkomlózást lehet érezni benne. Kétféle árpamalátát és háromféle komlót használnak a gyártás során: Kazbek, Citra és Chinook komlóval készítik a sört, a tradícionálishoz legközelebb álló hidekomlózásos technológiával. A sörgyártó ugyanakkor nem kockáztat nagyot az új termékkel: a Pale Ale áll a legközelebb a Magyarországon legnépszerűbb láger sörök ízvilágához az ale-k közül. A Kőbányai Sörgyárban készülő termék csapolva és palackosan, HORECA-forgalmazásban (éttermekben, szórakozóhelyeken) a boltokban pedig palackosan és dobozosan is kapható.
A Dreher újdonságai közé sorolhatjuk az Asahi-t is. Az Asahi Super Dry Japán legnépszerűbb söre, világszerte több mint 50 országban van jelen, a régióban a magyar az első piac, ahol bevezetésre kerül a termék. A bolti és a HORECA forgalmazás egyaránt 330 ml-es, üveges formátumban történik, csapolva egyelőre nem kapható a sör - ami egy olaszországi gyárból érkezik.
A Borsodi tavaly ősszel hozott egy érdekes terméket a magyar piacra: A Borsodi Nitro-val az volt a cél, hogy ne egy újabb ízt, vagy komlófajtát mutassanak be, hanem a piacon hosszú távon megmaradó gyártási technológiát vezessenek be. Különlegessége, hogy speciális membránkészülékkel a főzés után, a fejtés előtt kivonnak belőle szén-dioxidot, amit nitrogénnel helyettesítenek. A csapolás is részben nitrogénnel történik, így sokkal látványosabb lehet a folyamat. A csehországban gyártott sör csak csapolva kapható.
A sörgyártó néhány hete kijött egy 2018-as újdonsággal: a Borsodi Mester a gyár 45. évfordulójára készült, országszerte üveges, dobozos és csapolt változatban kapható. A világos sör hagyományos eljárással készült, kétféle komló (Hallertau Magnum, Saaz) és kétféle maláta (Pilzeni típusú és Müncheni) felhasználásával - a címkén pedig Németh András, a cég sörfőző mesterének aláírása/ajánlása szerepel. Érdekesség, hogy a termékfejlesztésben olyan kolléga is dolgozott, aki az első, 45 évvel ezelőtti Borsodi főzet elkészítésében részt vett.
A Soproni tavaly novemberben jelentette be, hogy termékcsaláddá alakul a Soproni Óvatos Duhaj: a nyáron debütált innováció, a Soproni Óvatos Duhaj IPA után a gyártó barna söre is felvette a termékcsalád nevét, így Soproni Démon Óvatos Duhaj néven kapható.
A Soproni az agrárszektor.hu-t a napokban úgy tájékoztatta, hogy idén nyárra egy nagy meglepetéssel készülnek. Azt ígérik, ismét egy olyan termékkel jönnek ki, amilyet nagyüzemi sörgyártó még nem csinált Magyarországon. Emellett pedig koncentrálnak a Soproni IPA és Démon minél szélesebb körű népszerűsítésére és a fogyasztói kereslet kielégítésére.