Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adott el a hazai piacon a négy nagy itthoni sörgyártó - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken Hungária, a Pécsi Sörfőzde, valamint a piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary. Ez mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az előző évhez képest - derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének adataiból. Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok - főleg a meleg időjárás, a fesztiváldömping és a nagy sportrendezvények, de vajon mennyi sört fogunk meginni 2018-ban?
Egyre kísérletezőbbek a magyar sörivók
José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója az idei Soproni Sörrally-n a Portfolio-nak elmondta, hogy a belföldi sörfogyasztást látványosan felpörgette a minimálbér és a garantált bérminimum növelése, illetve, hogy ennek következtében a többi bérszinten is történt emelkedés. Ezt mindenképpen kedvező változásnak tartja, hiszen az itteni leányvállalat árbevételének mintegy 90%-a a hazai értékesítésből származik.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének statisztikáiból az is látszik, hogy a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók: az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg, elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. A hipermarketek polcain is egyre nagyobb számban érhetőek el a prémium márkás, a cseh és a kézműves sörök, de az alkoholmentes radlerek forgalma is szépen nőtt.
Mit hoz idén a foci- és a fesztiválszezon?
2016-ban éves szinten 1%-ot tett hozzá a sörpiac növekedéséhez az a rövid időszak, amikor a magyar válogatott kiemelkedően szerepelt a labdarúgó Európa Bajnokságon, hiszen országszerte százezrek követték a mérkőzéseket a vendéglátóhelyeken elhelyezett tévéken és óriás kivetítőkön. Sokan arra számítanak, hogy ez idén sem lesz másként, annak ellenére, hogy saját válogatottunknak most nem szurkolhatunk. A Heineken Hungária vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy ezt a várva várt kiugrást egyelőre nem tapasztalja a sörfogyasztásban, bár mivel még az elődöntőknél tartunk, elképzelhetően tartja, hogy a későbbi, izgalmasabb mérkőzések változást hoznak.
Azonban ahogy megjött a jó idő, látszott a hirtelen megugrás, hiszen ilyenkor sokan ülnek ki szabadtéri helyszínekre, csinálnak különféle programokat, és fogyasztanak közben söröket.
- tette hozzá.
Minden helyi gyártónak érdeke, hogy legyen áfacsökkentés
A szektor szereplői és az őket tömörítő szervezetek (a Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület) is szorgalmazzák a sör áfájának mérséklését. A HoReCa-szektorban (szállodák, éttermek, kávéházak) bizonyos helyben készült ételekre, italokra már jelenleg is érvényes a kedvező áfakulcs,de a csapolt sör egyelőre nem tartozik közéjük, pedig számos uniós tagországban is kedvező áfa körbe tartoznak az ilyen alkoholos italok. José Matthijsse is egyetért abban, hogy az étterem, bár- és hoteltulajdonosknak több szempontból támogatást jelentene az áfa csökkentése a csapolt sör esetében.
- véli a vezérigazgató.
A sörfogyasztás fellendülése egyébként a gazdasági válság vége óta töretlen Magyarországon, az utóbbi években pedig a hazai termelők egyre többféle "licenc-sört" gyártanak, magas az import, emellett egyre több kézműves sörfőzde lép be a piacra, színesítve a kínálatot. Ennek fényében nem csoda, hogy a magyar sörpiac legnagyobb szereplői optimisták az idei évvel kapcsolatban: minden adott a forgalom további növekedéséhez.