Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Múlt év júniusában szövetséget kötött egymással az amerikai csomagküldő szolgálat, az Amazon és a spanyol külkereskedelmi intézet (ICEX) annak érdekében, hogy spanyol élelmiszereket juttassanak el Franciaországba, Olaszországba, az Egyesült Királyságba és Németországba. Azóta már kisebb-nagyobb vállalkozások ezrei kínálják a termékeiket ezen az elektronikus kereskedelmi portálon.
Az internet számos jó példával szolgál a közvetlen értékesítésre. Ezek egyike az a valenciai kezdeményezés, amely az ottani szövetkezeteket a szállodákkal kapcsolja össze, vagy az Agrobocca nevű online platform, amely a gyümölcs- és zöldségtermelőket a vásárlókkal hozza össze. A termelők minden előzetes ismeret nélkül is könnyen, gyorsan, extra költségek nélkül képesek így belépni az e-kereskedelem világába.
Aragóniában egy cég (Inycom) azon fáradozik, hogy a vidékfejlesztési program keretében ilyen B2C kapcsolatokra, azaz közvetlenül a fogyasztónak történő értékesítésre tanítsa a termelőket. Olyan megoldásokat kínálnak, amelyek elősegítik az élelmiszerek többcsatornás értékesítését akár külföldi fogyasztóknak is. A lehetőségek tárháza a virtuális bolt létrehozásától az Amazon által kínált európai vagy amerikai piacig terjed. Jó példa lehet az Alibaba.com-on az Aragónia élelmiszereit bemutató Foods of Aragon virtuális kiállítás is, vagy a mundospanish.com.
Spanyolország óriási tempóban szűkíti azt a digitális szakadékot, ami eddig elválasztotta a vásárlóitól, így egyre inkább felzárkózik nagy vetélytársai mellé, az Egyesült Királysághoz, Franciaországhoz és Németországhoz. A magyarok mikor lépnek erre az útra?