JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Korábban arról szóltak a hírek, hogy idén 70-80 százalékkal is drágulhat a magyar paradicsom és paprika, az első félévet nézve azonban ez közel sincs így - mondta az InfoRádiónak Ledó Ferenc a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Az első félévben a paradicsom a tavalyi árszint körül mozgott, majd az utolsó 3-4 hétben drasztikus áremelkedés történt az étkezési paradicsom piacán. Ezzel szemben a paprikánál mindössze 20-25 százalék körüli emelkedés tapasztalható eddig - tette hozzá.
Eltűnt azonban a szabadföldi paprika és paradicsom a boltokból, elsősorban ugyanis a zárt térben, üvegházban termesztett zöldségeket lehet megvásárolni az áruházláncokban - tájékoztatott Ledó Ferenc. Az étkezési paradicsom 90-95 százaléka üvegházból származik, annak ellenére, hogy a házi kertekben és a piacokon még jelen van a szabadföldi, de például az áruházláncokba már senki nem szállít be szabadföldit. A paprika 80-85 százaléka érkezik üvegházból, aminek az az oka, hogy idén jelentősen kisebb területen folyt a termesztés, mert nincs, aki leszedje a zöldséget, ugyanakkor az elmúlt hónapok időjárása sem kedvezett a növénynek - emelte ki a szakember.