Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
2020. március-áprilisában, a Covid-19 világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz "folyékony kenyeret" jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában, derült ki a Nielsen piackutató elemzéséből.
A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40%-a náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott. Az online sörértékesítés is felpörgött a világjárvány alatt, ugyanis az előző év azonos időszakához képest 85%-kal emelkedett értékbeli forgalma. Ez számokban kifejtve annyit tesz, hogy 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle, ami 76%-os mennyiségi növekedést jelent.
Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom több mint 95%-a árpasör, a búzasör csupán 2%-ot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97%-ban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12%-a üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.
- mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója.
A Nielsen piackutató elemzése szerint a márkás sörök tartották pozíciójukat. Az értékbeli forgalom közel 90%-a a gyártóknál landol.