Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A karácsonyi csengettyűszóval a borospoharak csilingelése harmonizál a legjobban a Hilltop kutatása szerint, amelyben a válaszadók fele egyértelműen a bort, 37,5%-a pedig a bort és az egyéb italokat vegyesen részesítette előnyben. Mivel szentestén a terített asztalról általában nem hiányozhat a hal, nem csoda, hogy a megkérdezettek 50%-ának kedvencei ilyenkor a fehér borok, a tudatos borfogyasztás jegyében azonban ugyanennyien készülnek a különféle fogásokhoz illő tételekkel. A többség (62,5%) szerint a különleges alkalom különleges borokat kíván, ezért a szeretet ünnepén szívesen áldoznak rájuk, míg a többiek a jól bevált kedvenceket és féltve őrzött kincseket veszik elő koccintáshoz, ugyanolyan arányban (18,75-18,75%).
Fazékban vagy pohárban, egyre megy
A közízlés változását és a bor gasztronómiai értékének növekedését jól mutatja, hogy ma már a hagyományos ételek mellett az ünneplők 56,2%-ánál olyan ínyenc fogások is terítékre kerülnek, melyekből nem hiányozhat a bor. Úgy tűnik, „a fazékban úgyis elfő” korszaknak végre leáldozott, ugyanis a konyhában szorgoskodók 25,7%-a egyenesen minőségi bort tesz az ételbe, 59,4%-uk pedig olyat, amit a pohárban is szívesen viszontlátna, és mindössze 10,9% ragaszkodik a recept ajánlásához. A megfelelő bor-étel párosításokat is előtérbe helyező borrajongók a szervírozást sem bízzák a véletlenre: a kérdőívet kitöltők közel kétharmada igazi sommelier-ként viselkedik az ünnepi asztalnál, odafigyelve mind a pohárválasztásra, mind a megfelelő fogyasztási hőmérsékletre, hogy megadja az ünnepi koccintás módját.
Klasszikus ajándék jó ízléssel
A bor még mindig népszerű választás, ha ajándékozásról van szó, amiben a válaszadók 97,6%-a egyetértett. A bögre és az illatgyertya után azonban a borra is egyre kevésbé (3,2%) tekintenek jolly jokerként az emberek, amikor főnöküknek, leendő apósuknak vagy más távolabbi ismerősnek szánnak meglepetésként. A megfelelő ajándékbor kiválasztásában ilyenkor legkevésbé sem az ár (5,6%) vagy a címke (6,3%) számít. A kérdőív alapján 26,2% kifejezetten az ajándékozott örömét tartja szem előtt, semhogy az árat nézné, és 46% a saját kedvencei közül választ. Ha viszont ismerik a megajándékozottat, akkor főként - 62,4%-ban - az ő ízlése a mérvadó. Hogy végül mennyit költenek az emberek egy-egy ajándékba szánt palackra, azt 73,8%-ban az ár-érték arány alapján dől el. A fogyasztók akár egy borszaküzletig, ritkábban egy pincészetig is elmennek az igaziért, ettől függetlenül sokan (47,6%) még mindig a bevásárlással együtt intézik a bor beszerzését a fa alá. Hogy a jó bornak nem kell a cégér, arra pedig tökéletes bizonyíték, hogy ajándékvásárlás során a válaszadók 64,4%-a saját magának is tesz a kosárba, ha rábukkan egy-egy ellenállhatatlan tételre.