Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A GfK felmérése szerint Németországban júniusban 9%-kal nőtt a zöldségek és gyümölcsök értékesített volumene az előző év azonos hónapjához képest, míg a forgalom értékben 16%-kal emelkedett. A szamóca májusban még drágán és relatíve kis forgalommal kezdte a szezont, de júniusra az eladott mennyiségeket tekintve már 8%-kal bővült - írta meg a FruitVeB. Ez azonban jóval elmarad a dinnye mögött, amelyből több mint 25%-kal többet értékesítettek 2022 júniusához képest. A meleg és napsütéses június kétségtelenül fellendítette a keresletet, de a masszív növekedés mögött egyértelműen bázishatás is áll, hiszen tavaly ugyanebben a hónapban a dinnye kereskedelme gyakorlatilag összeomlott. Ez onnan is látszik, hogy az idei dinnyefogyasztás csaknem megegyezik a 2021-es szinttel. Hasonló hatás jelentkezik idén a csonthéjasoknál is: a 2022-es visszaesést követően a normál szintre állt vissza az értékesítés.
A nyári növekedés ellenére 2023 első félévét tekintve a friss gyümölcsök értékesítése összességében nem haladja meg az 1%-os, szinte marginális növekedést. Lassult többek között a bogyós gyümölcsök (-8%) és a citrusfélék (-5%) forgalma - mindkét szegmensben az előző évhez képest kétszámjegyű árszínvonal-növekedéssel.
A friss zöldségek esetében 2023 első félévében szintén stagnáltak az eladott mennyiségek, a magasabb általános árszint azonban tíz százalékos forgalomnövekedést eredményezett. A 2023 első félévében a magasabb átlagárak mozgatórugói elsősorban a gyökérzöldségek, a hagyma- és a káposztafélék voltak. Érdekesség, hogy míg a paprikáért jóval mélyebben kell a fogyasztóknak a pénztárcájukba nyúlniuk, addig az uborka olcsóbb, mint tavaly. A spárga a dinnyéhez hasonló utat járt be: tavaly túl drága volt a termék a piacokon, idén azonban 20% körüli forgalomnövekedéssel a fogyasztás majdnem visszatért a 2021-es szintre.