Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Németország már jó ideje élen járó szereplő a növényi alapú élelmiszerek európai piacán. Az országban
- 41 százalék a flexitáriánusok,
- 9 százalék a vegetáriánusok
- és 3 százalék a vegánok aránya.
Ez derült ki a BVLH, a német élelmiszer-kereskedelmi szövetség 1026 fő körében elvégzett online felméréséből, amelyet a prove.hu szemlézett.
Többet szeretnének, olcsóbban
Ennek nyomán persze az sem meglepő, hogy a német fogyasztók 21 százaléka úgy véli, hogy az élelmiszerboltokban növényi alapú helyettesítő termékek választéka még mindig túlságosan szűkös. A válaszadók 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a nagyobb növényi választék arra késztetné, hogy több vegán terméket vásároljon az állati eredetű helyett.
43 százalék azonban kiemelte, az ár sem elhanyagolható tényező. Szerintük ahhoz, hogy a mérleg nyelve gyakrabban billenjen a növényi alternatívák felé, olcsóbb helyettesítőkre lenne szükség. Nekik kedvezhet, ha a német parlamenti képviselők a közelmúltban beadott javaslatnak megfelelően végül csökkentik a növényi tejek áfáját. Az általános forgalmi adó a növényi eredetű tejitalok esetében jelenleg 19 százalék. A tervek szerint ezt is a hagyományos, állati eredetű tejre kivetett 7 százalékos áfaszintre csökkentenék.
A fiatalok jelentik a legfőbb keresletet
A legfőbb motivációt a növényi helyettesítők vásárlásában az jelenti a németek számára, hogy ez környezettudatosabb választás, mint egy állati eredetű termék. A válaszadók 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elsősorban klímavédelmi okokból vásárol vegán termékeket.
Nem jelentős az állatjóléti és egészségügyi előnyök lemaradása sem: a német vásárlók valamivel több mint fele voksol ilyen okokból a növényi alapú termékekre. Mindössze 21 százalék mondta végül azt, hogy a legütősebb érvük ezen élelmiszerek mellett az, hogy finomak.
Megvizsgálták azt is, melyik korosztály hogyan viszonyul a növényi helyettesítőkhöz. A válaszokat kielemezve pedig arra jutottak, hogy a fiatalabbak nyitottabbak ezekre a termékekre. A 18-29 évesek 45 százaléka mondta, hogy az élelmiszerboltokban túl kevés vegán termék van. A 30-44 éves korosztálynak azonban már csak a negyede gondolja így.