Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az elnyert EU támogatású spanyol-magyar multi promóciós program nemcsak a két ország ágazatainak együttműködését jelentette, hanem esélyt adott a spanyol fejlesztések megismerésére és hasznosítására, valamint a hazai eredmények spanyol kollégák számára való átadását is lehetővé tette - írja közleményében a terméktanács.
A program fő célkitűzései a következők voltak:
- A program lehetőséget teremtett a juh- és bárányhús termékek jó megítélésének növelésére a jelentőségük és pozitív hatásaik ismertetésének segítségével.
- Lehetőség nyílt az előállítási mód előnyeinek hangsúlyozására, hiszen a termékek előállításának egész folyamata fenntartható, természetes és környezetkímélő.
- Továbbá céljuk volt a juh- és bárányhús fogyasztásának növelése azok körében, akik korábban nagyon ritkán vagy soha nem fogyasztottak ilyen terméket.
- Fontos emellett, hogy a HORECA szektor is európai eredetű bárányhúst válasszon, ezáltal is növelhető lenne a bárányhús fogyasztása az EU-ban, így Magyarországon is.
A kampány főbb üzeneteit, elemeit és az elért eredményeket Dr. Gál Tímea, az InnoFood Marketing Kft. nemzetközi projektmenedzsere ismertette. A pályázat 2021. január 1-től indult el, amelynek keretében először az online kommunikációs csatornák alapjai készültek el. Ennek során elkészült a kampány honlapja (www.barihus.hu), illetve a Facebook-oldala is (Bari-info). A pályázat időtartama alatt, 3 éven át, ezeken a csatornákon keresztül is közlésre kerültek a legfontosabb információk, újdonságok az érintettek számára. Csak az online megjelenésekkel a 3 év alatt közel 3,5 millió embert értek el.
A stratégia részeként nem csak online kommunikáció került megvalósításra, hanem a hagyományos csatornákon keresztül is tájékoztatták az érintetteket, mint például a nyomtatott sajtó, a TV, a rádió, valamint kültéri hirdetések. Ezekkel a hirdetésekkel további több, mint 3 millió embert értek el összességében. A projekt egyik legnépszerűbb eleme a juh- és bárányhúsból készült ételeket tartalmazó receptkönyv, valamint a fenntarthatósággal kapcsolatos könyv megjelenése volt. A könyvek ingyenesen letölthetők a honlapról, valamint a receptekhez tartoznak receptvideók is, amelyek még inkább segítik az ételek elkészítését.
A pályázati forrásból megvalósításra került több áruházi kóstoltatás és kiállításokon, rendezvényeken való megjelenés is. Budapesten 15 helyszínen lehetett megkóstolni a bárányhúsból készült falatkákat, így a kampánnyal több mint 18 ezer ember találkozott. Országszerte összesen 15 kiállításon, vásáron és rendezvényen jelent meg a kampány, közel 322 ezer embert elérve. Emellett tovább folytatódott a Bárány Napok kezdeményezés, amely során hazai éttermekben speciális bárány- és juhhúsból készült ételeket lehetett fogyasztani évente kétszer, amely a pályázat ideje alatt minden évben megrendezésre került, vagyis összesen 6 alkalommal. A 3 év alatt 263 étterem vett részt ezen az eseményen, amelyen közel 79 ezer ember vett részt. A piackutatási eredmények alapján 2021-hez képest a bárányhúsos ételek étlapon történő rendszeres szerepeltetésének aránya több, mint 3,4%-os növekedést mutatott (66,7%). A vásárolt juh- és bárányhús ételek származását tekintve 2021-ben az Európai Unió területéről származó termékek megvásárlásának aránya 75,9% volt, ez a szám 2023-ra 80,7%-ra emelkedett.
A piackutatások eredményei alapján a kampány végére 15,5%-kal javult a juh- és bárányhús megítélése a magyar lakosság körében. A felmérés szerint a harmadik évre az összes válaszadó 41%-a szerint fenntartható módon kerül előállításra a juh- és bárányhús, amely 15,6%-kal magasabb a kampány indulásához képest. Emellett más állat (például csirke, sertés) húsához képest a válaszadók 63,45%-a véli fenntarthatóbbnak e termékek előállítását.
A harmadik év végére a megkérdezettek 33,1%-a fogyasztott rendszeresen juh-, vagy bárányhúst, összesen 92,4%-a evett valamilyen gyakorisággal és csupán 7,6% válaszolta, hogy soha nem fogyasztott a termékből. A ritkábban, mint havonta, illetve a soha nem fogyasztók aránya összesen 13,6%-kal csökkent a kampány hatására.