JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!
Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!
Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!
Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
Ismét fellendült a bevásárlóturizmus Szlovákiában. A beszámolók szerint a magyarok hétvégente szinte megszállják a határhoz közeli szlovák városok élelmiszerboltjait, és pukkadásig tömik az autóik csomagtartóit - írta meg a 24.hu a G7 portál értesülései alapján. Mint írták, a nagybevásárlásaikat rendszeresen a szomszédban intéző magyarok a közelmúltban egy külön Facebook-csoportot is alapítottak, amelynek létszáma az utóbbi két hónapban hirtelen 60 ezerre duzzadt. A jelek szerint a Kaufland a legnépszerűbb üzlet, de ezen kívül több más bolt is jelentős magyar forgalmat bonyolíthat le.
Tatabányáról is járnak, ami még nincs nagyon messze, ám a Facebook-csoportból hamar kiderült az is, hogy Szlovákia annyira felkapott lett, hogy most már a határtól akár száz vagy annál is több kilométerre lakók is elkezdtek kijárni vásárolni. A két Komárom közötti hidat a csoportbejegyzések alapján ma már Székesfehérvár vagy akár Dunaújváros térségéből is megcélozzák, míg a Dunántúl nyugati részéről inkább a Győr fölötti Nagymegyer a célállomás, keletről pedig Kassa vagy Rimaszombat érhető el a legkönnyebben.
A G7 szerint ha akció van Szlovákiában, akkor adott esetben 5-600 forintot is lehet fogni egyetlen doboz cigarettán, vagyis 12-15 dobozzal már le is lehet fedni egy 200 kilométeres (oda-vissza 100 kilométeres) út teljes üzemanyagköltségét, már ha az útdíjakkal, az autó amortizációjával és hasonló externális költségekkel nem számolunk. Mások a sörből vagy a sajtokból kiindulva számolnak hasonlóan.
A kijárók közül szinte mindenki esküszik arra, hogy az esetek többségében a szlovák boltban kapható áruk minősége jobb, és ezért adott esetben még többet is hajlandó fizetni, még ha ez erősen szubjektív vélemény is.
2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat, leginkább a cukoré (30,9%), a csokoládé és kakaóé (11,6%), a büféáruké (10,4%), a sertéshúsé (9,1%), valamint az alkoholmentes üdítőitaloké (7,5%) nőtt. Ugyanakkor a liszt ára 20,3%-kal, a tojásé 19,7%-kal, a száraztésztáé 13,1%-kal, a sajté 13%-kal, a tejé 11%-kal, a kenyéré pedig 10,5%-kal csökkent.