Húsz év alatt a magyar kiskereskedelem ötödét megszerezte a Lidl

Húsz év alatt a magyar kiskereskedelem ötödét megszerezte a Lidl

agrarszektor.hu
20 éve van jelen a Lidl Magyarországon, és mostanra az ország vezető kiskereskedelmi áruházláncává vált. A boltok polcai azonban nemcsak külföldi, hanem egyre több magyar árucikket tartalmaznak, ráadásul a magyar beszállítók termékei is egyre nagyobb számban bukkannak fel a boltokban. Ez annak is köszönhető, hogy Lidl hazai fejlődésével párhuzamosan rengeteg élelmiszergyártó hajtott végre nagyobb beruházásokat, fejlesztéseket - derült ki az üzletlánc sajtóeseményén.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a hazánkban 20 éve jelen levő üzletlánc a német Schwarz-csoport tagja (mint a Kaufland), és csak a Lidl világszerte 32 országban van jelen, 13,9 ezer üzlettel. A Lidl jelenleg 210 üzlettel és 4 logisztikai központtal rendelkezik hazánkban, de már megtörtént az ötödik, kiskunfélegyházi logisztikai központ és raktár alapkőletétele, amely a tervek szerint 2026-ban fog megnyílni. A szakember beszélt arról is, hogy 20 év alatt folyamatosan nőtt a vásárlószámuk, egyedül a koronavírus-járvány idején volt egy kis visszaesés, mostanra pedig elmondhatják, hogy a Lidl piaci részaránya Magyarországon elérte a 20,4%-ot. Összevetésül a második helyen álló Spar 13,3%-os, a harmadik helyezett Penny pedig 9,7%-os részesedéssel rendelkezik. Szlavikovics Zita elmondta, hogy az export értéke folyamatosan nő, és aki magyar beszállítóként bekerül a rendszerbe, az előtt óriási lehetőségek nyílnak meg. A Lidl egyébként a 9. legnagyobb munkáltató Magyarországon, és az üzletlánc által befizetett adó a GDP 1%-át teszi ki, beszállítókkal együtt pedig 1,3%-ot. Az igazgatósági elnök végezetül beszélt az üzletlánc fenntarthatósági törekvéseiről, valamint a WWF-fel kötött nemzetközi együttműködéséről is.

Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 20 évvel azelőtt olyan piacra érkeztek, ahol a diszkontláncokat veszélyforrásként és/vagy rejtélyként kezelték, és sok ma alapvetőnek számító termékkör (laktózmentes, bio, proteinben gazdag) még nem is nagyon létezett. A szakember beszélt arról is, hogy kezdetben sok kritika érte őket, mert kevés magyar beszállítójuk volt, és a boltok polcain is kevés hazai termék volt, de ez azóta megváltozott: a magyar beszállítók száma az elmúlt 10 évben a belföldi értékesítés tekintetében 73%-kal, export szempontjából pedig 463%-mal nőtt. A magyar termékek száma pedig ugyanezen időintervallum alatt belföldön 143%-kal, export szempontjából pedig 614%-kal nőtt.

Nepp Zoltán elmondta, hogy a Lidl első évtizede Magyarországon a belföldi építkezésről szólt, a következő pedig a külpiacokra való kijutásról. Számos beszállító azért kezdett beruházásokba, hogy a hazai és a külföldi igényeket ki tudják szolgálni. Ilyen volt például a helyben sütött pékáruk termékköre. A szakember másik sikersztoriként a magyar borokat említette: míg 2014-ben 6 millió palack magyar bort adtak el a Lidl üzleteiben, addig ez 2023-ra 29 millióra nőtt, ami 483%-os növekedést jelent. A külföldi értékesítés is hasonló növekedést mutat: a 2014-ben még a teljes értékesített mennyiségből 3,1 millió palack került exportra, ez 2023-ra 14,3 millió palackra nőtt.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 15. 12:32