Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!
NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!
A szeszesital-ipar jelenleg tartós keresletcsökkenéssel és vámemelésekkel kapcsolatos aggodalmakkal néz szembe. Ez már olyan nagy szereplőket is érintett, mint a Diageo, amely visszavonta értékesítési növekedési célkitűzését, illetve a Pernod Ricard, amely februárban csökkentette értékesítési előrejelzéseit. Az Aperol és Campari keserűk gyártója közölte, hogy korrigált működési eredménye tavaly organikus alapon 2,5 százalékkal csökkent. Ez az első eredményjelentés, amelyet az új vezérigazgató, Simon Hunt felügyelete alatt hagytak jóvá, aki januárban vette át a pozíciót. A vállalat becslései szerint a Mexikóból, Kanadából és Európából az Egyesült Államokba irányuló importra kivetett 25 százalékos vámok éves szinten 90-100 millió eurós hatást gyakorolhatnak a cégre, még az esetleges kárcsökkentő intézkedések előtt, amelyeket jelenleg vizsgálnak.
A Campari állandó árfolyamon számítva 2,4 százalékos növekedést ért el az összehasonlítható értékesítésben, amely így 3,07 milliárd eurót tett ki. Ez valamivel meghaladta az elemzői konszenzust, amely az LSEG adatai szerint 3,02 milliárd eurós növekedést várt. Az új vezérigazgató, Hunt közleményében kijelentette, hogy a 2025-ös átmeneti időszakot követően erősen bíznak a hosszú távú, fenntartható felülteljesítés képességében. Hozzátette, hogy jelentős potenciált lát a földrajzi terjeszkedésben, ugyanakkor a hatékonyságra és a kereskedelmi végrehajtásra kíván összpontosítani, miközben biztosítja a mérleg és a működési tőkeáttétel egyensúlyát. A Campari megerősítette középtávú iránymutatását. A vállalat Hunt-ot Matteo Fantacchiotti utódjaként nevezte ki vezérigazgatónak, aki szeptemberben, mindössze néhány hónapnyi szolgálat után mondott le pozíciójáról.