Felélesztik a régi üdítőt: a környező országokban is kell a nosztalgia

Felélesztik a régi üdítőt: a környező országokban is kell a nosztalgia

A termékismeretre, a nosztalgiára épít a magyar üdítőital-piacon másodiknak számító Márka Üdítőgyártó Kft. azzal, hogy feléleszti a Traubisoda brandet, amelynek gyártásakor egyre nagyobb szerepet tölt be a cukormentes kategória – mondta el az Agrárszektornak Pécskövi Tibor a cég egyik tulajdonosa. A felélesztett termékkel nem csak a hazai fogyasztókat célozzák meg, hanem az exportpiacok termékismerettel rendelkező vevőit is: ebben a körben elsősorban a környező országok magyarlakta területei jönnek szóba. Az üzleti terveket azonban így is beárnyékolják a nemzetközi összehasonlításban magasnak számító adóterhek.

Holnap jön az Agrárium 2025 konferencia! Szerezze meg jegyét még most!

Figyelem! Az országos főállatorvos rendkívüli előadást tart a konferencián az aktuális járványhelyzetről, ne maradjon le!

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

35% kedvezmény NAK-szaktanácsadóknak és NAK-tagoknak!

A Márka Üdítőgyártó Kft. az egykori Márka brandeket igyekszik újrapozicionálni és a jelenlegi piacon megtartani – az elmúlt 15 évben kifejezetten erre összpontosított a vállalat. Ennek eredményeként a cég meghatározó szereplőjévé vált a magyar szénsavas italok piacán. Ennek eredményeként nemcsak az ízesített termékek körében piacvezetők, hanem a teljes szénsavas italpiac közel 15-16%-os részesedésével a második helyet foglalják el.

Tudatosan építenek a nosztalgiára

A cég történetében a fordulópontot 2017 jelentette, amikor megnyitották saját üzemüket Felsőlajoson – mondta el az Agrárszektornak Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. egyik tulajdonosa. Hozzátette: ekkor indultak el céltudatosan olyan magyar brandek felkutatására, amelyeket érdemes és lehetséges visszahozni a piacra. Így került képbe a Traubisoda is.

A Traubisodával már több mint hat éve foglalkozunk. A termék visszahozását hosszas jogi viták előzték meg, de 2024 végére sikerült egy hosszú távú, royalty alapú megállapodást kötnünk.

Egyre nagyobb hányad a zéró termékkör

A cég a piaci bevezetést három ízvariánssal kezdi meg: a klasszikus szőlő, annak cukormentes (zéró) változata és egy kékszőlő változat lesz elérhető. A cég az eredeti receptet a mai élelmiszerbiztonsági és fogyasztói elvárásoknak megfelelően dolgozta át. A termékkel hosszú távra terveznek, az alapízek mellett folyamatosan dolgoznak limitált kiadásokon is, hogy fenntartsák a fogyasztói érdeklődést.

Hazai termelőktől veszik az alapanyagot

Az alapanyagként szolgáló szőlősűrítmény beszerzése alapvető fontosságú a gyártóvállalat számára, amely több hazai beszállítóval áll kapcsolatban. Saját szőlőfeldolgozást nem végeznek, mivel kiemelt figyelmet fordítanak a termékek sterilitására. Az aszeptikus, azaz steril környezetben kezelt szőlősűrítmények biztosítják, hogy a feldolgozási folyamat során minimalizálják a szennyezés kockázatát. Pécskövi Tibor elmondta:

Nagyon fontos számunkra, hogy a rendszerünkbe már steril állapotban érkezzenek a termékek, hogy kockázatmentesen dolgozhassunk velük.

Komoly adóterhekkel néznek szembe

Ennek ellenére a cégvezető hozzátette: "Az íz nagyon fontos számunkra, nem engedhetjük meg, hogy csak az adóoptimalizálás vezérelje a termékfejlesztést.”

A tulajdonos elmondása szerint a NETA valóban jelentős terhet ró a termékekre: egy 2 literes kiszerelés esetében a költség 16 és 46 forint között mozog, attól függően, hogy melyik adósávba esik egy adott termék. Ez a különbség lényegesen befolyásolja a fogyasztói árakat, ami megnehezíti a versenyképesség fenntartását a piacon.

A magyarlakta területeket célozzák meg

Elsődleges célkitűzésük a környező magyarlakta területek lefedése, ahol van termékismeret a fogyasztók körében. Ebben kiemelten kezelik Romániát, ahol saját céget működtetnek, és már piacépítési tevékenységet folytatnak. "Célunk a szlovák és a szerb piac elérése is, különös figyelmet fordítva a magyar termékismerettel rendelkező területekre" – emelte ki a Pécskövi Tibor.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Mit tehetünk most a sikeres búza termésért? (x)

Az őszi búza termesztése mindig is meghatározó szerepet töltött be a mezőgazdaságban. A siker kulcsa a megfelelő fajtaválasztás, az okszerű tápanyagellátás, valamint a precíz növényvédelem.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?