Úgy megőrülnek ezért az élelmiszerért az emberek, hogy az már gondot okoz

Úgy megőrülnek ezért az élelmiszerért az emberek, hogy az már gondot okoz

agrarszektor.hu
A TikTok-on népszerűvé vált "Dubai csokoládé" miatt nemzetközi pisztáciahiány alakult ki, ami jelentősen megemelte a nyersanyag árát - írja a The Guardian. Egyes üzletek állítólag korlátozzák az egyszerre eladható szeletek számát, ami bizonyítja az influenszerek erejét, vagy talán az ízletes csokoládé régóta fennálló vonzerejét.

Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia! 

Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.

AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!

Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!

NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!

Egy krémes, zöld pisztáciával töltött csokoládészelet rendkívüli népszerűségre tett szert, miután a közösségi médiában megosztott videók vírusként terjedtek. Az első, az úgynevezett "Dubai csokoládét" dicsérő felvételt 2023 végén tették közzé, és azóta több mint 120 millió megtekintést ért el, nem beszélve a számos követő videóról. Ennek eredményeként nemzetközi hiány alakult ki a kulcsfontosságú összetevőből, a pisztáciából, amelyet főként az Egyesült Államokban vagy Iránban termesztenek. A CG Hacking kereskedőcég képviselője, Giles Hacking szerint egy év alatt a pisztácia ára fontonként 7,65 dollárról 10,30 dollárra emelkedett.

A hiányt súlyosbította, hogy az USA-ban, a világ vezető exportőrénél tavaly gyenge volt a termés. Bár a szokásosnál kisebb mennyiségű termés született, annak minősége magasabb volt, így nagyrészt egész dióként, héjastól értékesítették. Ez tovább fokozta a csokoládészeletekhez használt alapvető pisztáciabél hiányát. Az iráni termelők eközben 40%-kal több diót exportáltak az Egyesült Arab Emírségekbe a márciusig tartó hat hónapban, mint az azt megelőző 12 hónapban.

A Dubai csokoládé őrület egy olyan szelet megalkotásához köthető, amely tejcsokoládét, kataifi nevű reszelt tésztát és pisztáciakrém tölteléket kombinált. Az elegáns emírségi Fix csokoládégyártó készítette, amely csak az Egyesült Arab Emírségekben értékesít, és a "Can't Get Knafeh of It" nevet adta neki, utalva egy hagyományos arab desszertre.

Más vezető csokoládégyártók, mint a Läderach és a Lindt, gyorsan létrehozták saját pisztáciás csokoládétermékeiket, de most küzdenek a nemzetközi kereslet kielégítésével. Charles Jandreau, a több luxus brit csokoládémárkát birtokló Prestat Group vezérigazgatója elmondta, hogy a szeletek iránti kereslet meglepte az iparágat:

Úgy érezzük, mintha a semmiből jött volna. Hirtelen minden sarki boltban látni lehet.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Algával a klimatikus kihívások ellen (x)

A termesztés során adódó időjárási szélsőségek, mint a fagykár, aszály, jégeső, vagy egy vegyszeres kezelés következtében fellépő terhelés, komoly termésveszteséget okozhatnak.

KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Hamarosan újra együtt az agrárszakma!
EZT OLVASTAD MÁR?