Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Commerzbank elemzői szerint a gumi ára továbbra is magas marad, és 2011-ben, immár a negyedik egymást követő évben is meghaladja az abroncsok alapanyagául szolgáló nyersanyag kereslete a termelési szintet.
A tokiói tőzsdén a gumi ára augusztusi lejáratra ugyan három hetes mélypontjára zuhant csütörtökön, azonban szakértők szerint ez nem lesz tartós, és ismét kilogrammonként 500 jen fölé kúszhat az ára, mivel semmilyen fundamentum nem indokolja az áresést. A legnagyobb termelőnek számító Thaiföldön ugyanis nem várható kibocsátás növelés.
Ugyanakkor az arab országokban folyó zavargások miatt egyre feljebb kúszó olajárak még visszavethetik az autók iránti keresletet, amely közvetve az abroncsok, és így a gumi iránti keresletet is csökkentené.
A szingapúri International Rubber Study Group szakmai szervezet szerint idén a kereslet 4,6 százalékkal, 11,2 millió tonnára emelkedik, köszönhetően az ázsiai országok lakóinak emelkedő fizetőképes keresletének.
A kínai autógyártók 10-15 százalékos belföldi forgalombővülésre számítanak idén, miközben India 23 százalékosra. Ennek megfelelően a gumik iránti kereslet az említett országokban 5-9 százalékkal bővül.
Eközben a kínálati oldalon 4,8 százalékos bővülést, közel 10 millió tonnát vár az Association of Natural Rubber Producing Countries nevű szervezet, melynek a világ gumitermelőinek nagy része tagja.
A kínálati nyomásnak elsősorban az az oka, hogy Thaiföldön tavaly április óta némileg csökken a termelés a kaucsukfák csökkenő terméshozama miatt.
A gumi árának emelkedése miatt az abroncsgyártók is nehéz helyzetbe kerülhetnek: a Goodyear esetében például már a tavalyi negyedévben veszteséget okoztak a nyersanyagár emelkedések.
A francia rivális Michelin két hete jelentette be, hogy idén 1,5 milliárd eurónyi költségnövekedést eredményezhet a nyersanyagdrágulás, azonban bíznak abban, hogy ennek egy részét be tudják építeni a termékek árába.