Kis befektetésből nagy haszon

agrarszektor.hu
A Toyota kiszélesedett haszonjármű kínálatában a városi kisáruszállítótól a 4x4-es pick-up-on keresztül az utólagos felépítménytől függően akár 12m3-es - vagy annál is nagyobb - teherautóig szinte minden szegmensben található megoldás a vállalkozások számára. A 4x4-es pick-upok kategóriájában ráadásul évek óta piacvezető a márka, a Hilux képességeit a vásárlók is elismerik. Az idei évtől a finanszírozásban is új lehetőségek nyíltak, így erről és a Toyota haszonjárműveiről Dura László flottaértékesítési csoportvezetőt kérdezte a Portfolio.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Hogyan alakult ki a Toyota jelenlegi haszonjármű-kínálata?

Korábbi kínálatunk a Hiace-ből, a Hilux-ból és a Dyna-ból állt össze, amelyeket egy ideig kiegészített a Yaris Verso kishaszonjármű változata is. Újdonságaink között van az új Yaris kishaszonjármű, a "Van", ami elsősorban a városokban, kisebb térfogatú áru szállítására szolgál, például terítőautóként, illetve kiscsomag-szállításra specializálódott cégeknek lehet hatékony eszköz. Ez egy nagy előrelépés számunkra, látjuk is a piacon, hogy egyre inkább keresik az ilyen praktikus autókat. Igyekszünk minél több helyre eljuttatni a hírt kisáruszállítónk elérhetőségéről, amelynek ráadásul nyár végén érkezik a modellfrissített változata. A tavaly megszűnt Hiace helyett a ProAce jelent meg a kínálatunkban, amellyel elődjénél komfortosabb, a mai elvárásokhoz jobban illeszkedő megoldást biztosít ügyfeleinknek.

Ez nem egy önálló Toyota fejlesztés. A teljes vertikum kapható Toyota márkajelzés alatt?

Bizonyos változatok érhetők el: személyautóból hatszemélyes, haszongépjárműből azonban több változat is, hiszen 5, 6, 7 m3-es lehetőségeink vannak, ami nem a legnagyobb kategória, de a Hiace vevőkörét többnyire le tudja fedni.

Korábban is volt már együttműködés az Aygo fejlesztésében és gyártásában a francia partnerrel, ahol közös a gyártás, a tervezés, ezért ideális volt ez a választás. A megszokott Toyota-minőséget ennél a modellnél is biztosítjuk, amit misem igazol jobban, mint hogy a Toyota szigorú minőségi átvizsgálása mellett, minden autó esetében 3+2 év garanciát vállalunk.

A Toyota nagyobbik haszonjárműve, a Dyna is mentesül az elektronikus útdíj fizetés alól, pedig egy kategóriával már nagyobb.

Így van, hiszen a legnagyobb megengedett össztömege 3,5 tonna, így a Dyna-val nem kell a használatarányos e-útdíjat megfizetni. A tömegének köszönhetően azokra az útszakaszokra is behajthat, ahová nagyobb - nehezebb - teherautóval nem lehet. De a legnagyobb előnye, hogy nagyon nagy felépítményt lehet rátenni, és a piacon ez az egyike a kevés ún. heavy duty alvázas teherautónak. Ezért szeretik a Dynát, mert tudják, hogy a határait maximálisan kihasználva kiválóan terhelhető, és így is nagyon megbízható, miközben karbantartási igénye csekély.

A fuvarozócégek mennyire érdeklődnek ez iránt az autó iránt? Vagy azok veszik, akik maguknak szállítanak?

Is-is. Korábban főleg a pékek, húsosok, fagyasztottáru-szállítók voltak, akik vásárolták, de az e-útdíj miatt egyre több szállító vállalat is érdeklődik. Reneszánszát éli, nagyobb a kereslet, mint amit ki tudunk elégíteni. Valószínűleg nemcsak nálunk lehet ezt érezni. A Dynát nagyon szeretik a felhasználók, így az szinte biztos, hogy aki egyszer megvette a Dynát, az legközelebb is ezt választja. Versenyképes árral és minimális fenntartási költségekkel rendelkezik az autó, miközben műszakilag szinte elnyűhetetlen.

Minek köszönhető, hogy a Hilux pick-up piacvezető a szegmensben?

Negyedik éve vagyunk piacvezetők Magyarországon. A pick-up vásárlókat két nagy csoportra lehet osztani. Az egyikbe azok tartoznak, akik elsősorban szabadidős célokra, vagy az áfa-visszaigénylés lehetősége miatt választanak ilyen autót. Ők a lehető legerősebb, legjobban felszerelt modelleket keresik, viszont szinte sosem használják terepen, munkához a járművet. A másik csoportba a professzionális felhasználók tartoznak, akik valódi munkavégzéshez, úttalan utakon, nehéz terhek szállításához használják az autót. Ide tartoznak pl. a közműcégek, melyek sokszor a Toyotát választják munkaeszköznek.

Ahogy említettem, a sikerhez nagyobb vállalatoknak partnerségére is szükségünk van, és ez a Hilux esetében sikerült is. Nagyon sok közműcégnél ott vagyunk, hiszen ők tapasztalatból tudják, hogy robosztus, megbízható, a fenntartási költsége alacsony, és ezek ki tudják szolgálni az igényeiket. Ez az egyik pillér, amire tudunk építeni, a másik pedig a kisebb vállalkozások a mezőgazdaságban, az erdőgazdaságban, de a vadászok, halászok stb. is sokszor választják. A Toyota Hilux ott teljesít, ahol kell. Aki valóban vegyesen használja az autót, annak a Toyota nagyon jó választás, mert ugyan vannak újabbak, nagyobbak, de még mindig ez a legkiforrottabb, a legmegbízhatóbb pick-up. Hátul rendelkezésre áll a 100%-osan zárható differenciálzár, ha elakad az autó, akkor össze lehet zárni a hátsó kerekeket. Egy olyan cégnél, ahol az emberek mindennap terepen autóznak, valóban ki tudják hozni a maximumot az autóból.

Visszatérőek az ügyfelek?

Igen, abszolút. Vannak olyan ügyfeleink, akik kitartanak 10-15 éves autóiknál, és vannak olyan cégek is, amelyek 3 évente lecserélik, viszont náluk is lehetnek régebbi darabok. Többször hallottuk, hogy ezt semmiképpen nem adják el, mert bár össze van törve sok helyen, lepattogzott a festék, saját maguk javítják, de terepen bármilyen akadályt leküzdenek vele. Természetesen, ha bővül az autópark, akkor is maradnak a típus új generációjánál. Változik a piac, változnak az általános igények, amelyeknek azonban még mindig a Hilux felel meg legjobban.

A Toyota eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy ügyfelei számára olyan finanszírozási konstrukciókat ajánljon, melyek a futamidő teljes egésze alatt vállalhatók és kiszámíthatók maradnak. Most mit ajánlanak?

A Magyar Nemzeti Bank által kínált Növekedési Hitelprogram páratlan lehetőséget biztosít a hazai vállalkozások számára, hogy modern járművekkel tegyék hatékonyabbá és jövedelmezőbbé munkájukat. Az alacsony önerővel, kiszámítható fix kamattal, alacsony költséggel és hosszú futamidőre nyújtott hitel segítségével most lehetőség nyílik a vállalkozások számára, hogy akár korszerű, gazdaságos Toyota típusokkal újítsák meg járműparkjukat, amely segíthet új lendületet adni az üzletnek!

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. november 24. 14:02