Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Konkrét tervkoncepciót dolgoztak ki arra, miben és hogyan szeretnék próbára tenni idén a fejlesztés alatt álló traktort - tudta meg az agrárszektor.hu Renner Tamás műszaki igazgatótól, a jövőre már tömeggyártásba kerülő Renner 5044 típusszámú traktor főkonstruktőrétől. Jelenleg az erőgépet meglehetősen mostoha körülmények közt tesztelik, de erre szükség is van, hiszen azt szeretnék, hogy a gazdák kezébe már egy kiforrott, megbízható eszköz kerüljön.
Az összkerékhajtású, 50 lóerős Kubota motorral felszerelt gép a napokban kikerült egy erdészetbe, ahol favonszolást végzett, fadöntésben vett részt, majd pótkocsin húzta be a majorba a kivágott, 6-8 mázsányi fát. A próbák eddig megnyugtató eredménnyel folynak, elégedettek vagyunk, a gép jó fogyasztással dolgozik - újságolta Renner Tamás.
Erdészeti munkáknál, 10 órás műszakban a 6-7 literes óránkénti fogyasztás valóban imponálónak tűnik, a hidraulika is megbízhatóan működik, és eddig csupán néhány kezelőkar kialakításának, pozíciójának megváltoztatását írták fel a hibalistára, hogy ergonomikusabb legyen az elhelyezkedésük, és ezáltal kevésbé fárasztó a munkavégzés.
A vörös-feketére festett Renner traktor a pótkocsi-vontatásban is jelesre vizsgázott, bár némi problémát jelent, hogy nagyobb tömeg húzásakor jobban fel kell pörgetni a motort, mert alacsonyabb fordulatszámon kicsi a nyomatéka. Nem egyedi különlegességről van szó, hiszen minden modern, a szigorú emissziós normák szem előtt tartásával kifejlesztett erőforrásra jellemző, hogy a felső fordulatszám-tartományban képesek igazán nagy teljesítmény leadására. Némi megerősítésre szorulnak a sárvédőtartók is, ezeket a fellépő rezonancia miatt kell átalakítani.
Éppen egy éve röppent fel a hír, hogy a jánoshalmai Renner Bt. újjáéleszti az évtizedek óta tetszhalott állapotban lévő magyar traktorgyártást. A szakmai közvélemény és a gazdálkodók is lelkesen fogadták a hírt, és az érdeklődésük azóta is folyamatosan kitart. Renner Tamásék pedig tartják az előre meghatározott ütemtervet: ahogyan sorra következnek az idénymunkák, úgy tesztelik majd a gépet a talajmarózás, boronázás, szántás, tárcsázás, kombinátorozás és magágy-előkészítés munkafolyamataiban.
A gép műszaki tartalma nem változott a tavaly tavasszal bemutatott verzióhoz képest, vagyis az 50 lóerős Kubota motor, a Carraro hajtáslánc és a Bosch Rexroth elektrohidraulikus kormánymű képezik majd a traktor lelkét, míg az alváz, a burkolat, a sárvédők és néhány mechanizmus Renner-gyártmány lesz majd. Az első évben 200-300 példányt szeretnének piacra dobni.
Egy hónapon belül bemutatják a fülkés változatot is, amely ugyanolyan "belbeccsel" rendelkezik, mint a kabrió változat. Már csak a festés és elektromos szerelés van hátra, és kezdődhet a nyúzópróba. Renner Tamásék a fülkés traktort elsősorban az önkormányzatoknak javasolják, míg a bukókeretes verziót az erdészeti munkákhoz, amelyet természetesen védőráccsal is felszerelnek. A műszaki tartalom kész, már csak a típusbizonyítvány és gyártási engedély megszerzése szükséges a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, utána pedig indulhat a tömeggyártás - mondta a műszaki igazgató.