Nem haladnak a korral: nagyon sok kkv-nek még honlapja sincs

agrarszektor.hu
Manapság egyre nehezebb boldogulnia egy-egy vállalkozásnak a piacon jól megszerkesztett weboldal nélkül. A magyar kis- és közepes vállalkozások ugyanakkor döntően marketing nélkül próbálnak működni, és a vállalkozások csaknem 60 százalékának honlapja sincs. Több olyan ingyenes online szolgáltatása van ma már ugyanakkor a Google-nek is, amelyekkel aktuális információkat lehet szerezni akár a saját, akár a konkurens weboldalakról is - mondta Balog Gábor, a Google Digital Workshop oktatásszervezője a Portfolio Agrárium 2018 konferencián Kecskeméten.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az utóbbi években egyre inkább érezhető az a trend, miszerint az internetet használók egyre több időt töltenek a világhálón - állapította meg Balog Gábor. Az emberek 85 százaléka például még ágyban fekve, lefekvés előtt is megnézni a telefonját. A legtöbb ember egy átlagos nap 150-szer használja mobiltelefonját, több mint öt órát tölt online naponta, és ennek a 40 százalékát mobiltelefonon teszi.

A szakember szerint ezekből az adatokból arra lehet következtetni, hogy egyre jobban látszik a generációváltás. Érdekes azonban, hogy már nevet is kapott az egyre jobban terjedő úgynevezett "mobiltelefon függőség". Nomophobia-nak nevezzük ugyanis, amikor valaki fél és rosszul van attól a tudattól, hogy nincs nála és a közelében a mobiltelefonja.

Ugyanakkor az Európai Unió lakosságának 47 százaléka digitálisan alulképzett. A magyar kkv-k döntően marketing nélkül próbálnak életben maradni, Magyarországon a vállalkozások 56 százaléka például honlappal sem rendelkezik, 29 százalékuk pedig semmilyen marketing tevékenységet nem végez.

Balog Gábor

A Google-nek több olyan ingyenesen használható online szolgáltatása is van, amelyekkel egy vállalkozás folyamatosan ellenőrizheti és fejlesztheti weboldalát. A Google PageSpeed Insights különböző statisztikák alapján megmutatja, hogy mennyire összerakott egy-egy weboldal, és ha probléma van vele, az is megállapítható, mi a hiba és hol található.

A Google Trends szintén online szolgáltatás, ami a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük kimutatásokat. A Google Trends-ben rá lehet keresni egy tetszőleges keresési kulcsszóra és megnézhető, hogyan alakult a keresések száma. Ezen kívül statisztika is készül arról, milyen országokban, milyen nyelveken kerestek a kifejezésre legtöbbet. A SimilarWeb segítségével például meg lehet nézni a weboldallal konkurens oldalak adatait.

A Google Cégem, másnéven Google My Business segítségével kerülhet fel bármely fizikai üzlettel rendelkező vállalkozás a Google térképére. Itt számos szolgáltatást igénybe lehet venni, ha valaki rákeres egy-egy adott vállalkozásra. Elolvasható a korábbi vásárlók véleménye, megnézhetők az üzletről készült fotók , a nyitva tartás idő és a pontos cím, illetve akár útvonalat is lehet tervezni vele. Megnézhető ugyanakkor a vállalkozás weboldala is, ahol akár további információkat is be lehet szerezni.

A google több ingyenes digitális képzést is tart a kis- és középvállakozások számára, Google Digital Workshop néven - mondta Balog Gábor. Itt online ismereteket és készségeket oktatnak, amelyekkel a vállkozást lehet felfuttatni, és akár személyre szabott oktatási tervet is el lehet készíteni.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?