A Kubota nagyot alkotott: Íme, az "Év dizelmotorja"!

agrarszektor.hu
A japán Kubota a világ harmadik legnagyobb traktor- és mezőgépgyártója, illetve egyik legnagyobb motorgyártója. 95 éve gyárt motorokat különböző (ipari, mezőgazdasági, kommunális stb.) területeken használt gépekbe, berendezésekbe. Az utóbbi években erős piaci offenzívába kezdett, miközben fejlesztéseivel a világ élvonalában jár.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A Kubota eddig 29 millió motort gyártott. Az elmúlt években dinamikusan növelte termelését, elsősorban a mezőgazdasági erő- és munkagépek területén, ugyanekkor erős piaci offenzivába kezdett Európában és Észak-Amerikában is. Cégfelvásárlásokkal bővítette a gyártmányportfólióját és ma már full-linerré (széles profilú mezőgépgyártóvá) vált.

EZ IS ÉRDEKELHET
A Kubota reagálva a motorok idei évtől érvényes, szigorúbb füstgáznorma-előírására, már tavaly a párizsi INTERMAT szakkiállításon bemutatta a 09-es sorozatú EU Stage V-ös motorjainak két új fejlesztésű modelljét, a V5009-es és a V4309-es dízelmotorokat. Ezeken kívül még további két új fejlesztésű motorral is debütált, a V1505 CR-T kisteljesítményű dizellel, illetve a WG 1903-GL Dual Fuel Mycro-Hibrid Otto rendszerű motorjával. Újdonságként jelentette be a Kubota az INTERMAT-on, hogy létrehozta európai motorrészlegét  (Business Unit Engine Europe - BUEE), melynek célja, hogy növelje piaci részesedésének az európai motorpiacon.

Az új Kubota motorkonstrukciók közül a V5009 már sorozatban készült, és a vevők azt már az elmúlt évben megvásárolhatták. Ez is feltétele volt annak, hogy az "Év Dizelmotorja 2019" versenyén indulhasson, melyet végül meg is nyert. A V5009 dizelmotort korszerű teljesítmény,

hatékonyság, kis fogyasztás, elektronikus vezérlés, magasnyomású Common Rail befecskendezési rendszer és levegő-visszahűtéses turbófeltöltő jellemzi.

Sokoldalú felhasználásra tervezték. A soros elrendezésű, négyhengeres, 5 liter hengerűrtartalmú, direkt befecskendezésű, 16 szelepes, hosszú löketű dizelmotor névleges teljesítménye 157,3 kW/210,9 LE.  A motor a névleges teljesítményét 2200 f/min, a maximális nyomatékot pedig 1500-1600 f/min fordulatszámokon adja le. Füstgázkezelő rendszere a jelenlegi legszigorúbb normatíváknak felel meg.

A Kubota V5009 dízelmotor viszonylag kis (0,57 m3) beépítési helyszükséglettel rendelkezik. A motor szervizelési pontjai könnyen hozzáférhetőek. A Kubota másik, 09-es szériájú motorja, a V4309-es típus is versenyben volt. Ennek felépítése hasonló a V5009-eshez, annak kisebb, négyhengeres, 4,3 literes, 116 kW/157 LE névleges teljesítményű testvére. Az ugyancsak új Kubota V1505 CR-T négyhengeres, 1,5 literes modell különlegessége, hogy a kisteljesítményű (33 kW/45 LE) kategóriában SCR katalizátor nélkül is képes teljesíteni az EU Stage V füstgáznormát. A motor szériagyártása 2020-ban kezdődik.

A negyedik Kubota motorújdonság a WG 1903 Micro-Hybrid motor, amely 3 hengeres, 1,9 liter hengerűrtartalmú Dual-Fuel Otto-motor 35 kW/48 LE teljesítménnyel, EU Stage V normativáknak megfelelő füstgázkezelő rendszerrel. A motor különlegessége, hogy

benzinnel, folyékony gázzal és sűrített földgázzal is üzemeltethető.

Ez évben indul a sorozat gyártása. Az "Év dizelmotorja 2019" versenybe a Kubota igen csak feladta a leckét a zsűrinek.

Dr. Hajdú József

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?