Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Kubota eddig 29 millió motort gyártott. Az elmúlt években dinamikusan növelte termelését, elsősorban a mezőgazdasági erő- és munkagépek területén, ugyanekkor erős piaci offenzivába kezdett Európában és Észak-Amerikában is. Cégfelvásárlásokkal bővítette a gyártmányportfólióját és ma már full-linerré (széles profilú mezőgépgyártóvá) vált.
Az új Kubota motorkonstrukciók közül a V5009 már sorozatban készült, és a vevők azt már az elmúlt évben megvásárolhatták. Ez is feltétele volt annak, hogy az "Év Dizelmotorja 2019" versenyén indulhasson, melyet végül meg is nyert. A V5009 dizelmotort korszerű teljesítmény,
Sokoldalú felhasználásra tervezték. A soros elrendezésű, négyhengeres, 5 liter hengerűrtartalmú, direkt befecskendezésű, 16 szelepes, hosszú löketű dizelmotor névleges teljesítménye 157,3 kW/210,9 LE. A motor a névleges teljesítményét 2200 f/min, a maximális nyomatékot pedig 1500-1600 f/min fordulatszámokon adja le. Füstgázkezelő rendszere a jelenlegi legszigorúbb normatíváknak felel meg.
A Kubota V5009 dízelmotor viszonylag kis (0,57 m3) beépítési helyszükséglettel rendelkezik. A motor szervizelési pontjai könnyen hozzáférhetőek. A Kubota másik, 09-es szériájú motorja, a V4309-es típus is versenyben volt. Ennek felépítése hasonló a V5009-eshez, annak kisebb, négyhengeres, 4,3 literes, 116 kW/157 LE névleges teljesítményű testvére. Az ugyancsak új Kubota V1505 CR-T négyhengeres, 1,5 literes modell különlegessége, hogy a kisteljesítményű (33 kW/45 LE) kategóriában SCR katalizátor nélkül is képes teljesíteni az EU Stage V füstgáznormát. A motor szériagyártása 2020-ban kezdődik.
A negyedik Kubota motorújdonság a WG 1903 Micro-Hybrid motor, amely 3 hengeres, 1,9 liter hengerűrtartalmú Dual-Fuel Otto-motor 35 kW/48 LE teljesítménnyel, EU Stage V normativáknak megfelelő füstgázkezelő rendszerrel. A motor különlegessége, hogy
Ez évben indul a sorozat gyártása. Az "Év dizelmotorja 2019" versenybe a Kubota igen csak feladta a leckét a zsűrinek.
Dr. Hajdú József