Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A John Deere a kísérletet a Kaiserslauterni Műszaki Egyetemmel és a TFZ-vel (a német magánpilóta engedélyt kiadó szervezet) közösen végezte, és arra voltak kíváncsiak, hogy a gyártó egyik legáltalánosabb, legjellemzőbb traktorja, a 6135 R modell képes-e kezelni többféle üzemanyagot - írta meg a Future Farming. A kísérlet során a gázolaj mellett a biodízelt és a növényi olajokat is tesztelték. A biodízeleknek azonban megvan az a hátrányuk, hogy drágábbak a hagyományos gázolajnál. És ha a gazdáknak egy speciális motort kell beszereltetniük a gépeikbe ahhoz, hogy képesek legyenek ezzel az üzemanyaggal is működni, az bizony nem fogja népszerűbbé tenni a biodízeleket.
A kísérlet azonban nem csak azt mutatta meg, hogy a John Deere traktorában levő mostani motor igenis képes biodízellel és repceolajjal is operálni, de az is kiderül, hogy a jelenlegi beépített szenzorok fel tudták ismerni, épp milyen üzemanyagot (vagy ezek milyen keverékét) töltöttek a tankba. A résztvevők emellett arra is képesek voltak, hogy apróbb módosításokat eszközöljenek a motorbeállításokban, amelyeknek köszönhetően a traktor továbbra is a Phase V kibocsátási határértékein belül tudott maradni.
A Kaiserslautern Műszaki Egyetem nemrég egy új megoldást fejlesztett ki a részecskeszűrők növényi olajos üzemanyagokkal történő regenerálására. A tanulmányok azt is kimutatták, hogy a repceolaj és a repceolaj-dízel keverékek jelentős mértékben csökkentik a motor károsanyag-kibocsátását.