Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az elmúlt évben a világ hat legnagyobb piacvezető traktor- és mezőgazdasági gépgyártója konszern szinten 14,2%-kal, a mezőgépforgalmát tekintve pedig 10,9%-kal növelte az árbevételét az előző évhez képest. A hat multinacionális longliner mezőgépgyártó összes árbevétele egy év alatt 87,1 Mrd USD-ról (77,1 Mrd euróról) 99,45 Mrd USD-ra (84,21 Mrd euróra) nőtt, a traktorok és mezőgazdasági gépek értékesítéséből származó árbevételük pedig 55,63 Mrd USD-ról (42,89 Mrd euróról) 61,69 Mrd USD-ra (52,24 Mrd euróra) növekedett.
1. Vitathatatlanul a John Deere a világ első számú mezőgazdasági gépgyártója, széles a termékportfóliója valamennyi földrész mezőgéppiacán jelen van. A vezető hat közül a John Deere árbevételei növekedtek legnagyobb mértékben, konszern szinten 25,6%-kal, a traktor, illetve a mezőgépeladásaiból származó árbevételét pedig 15%-kal tudta növelni. A vezető hatokon belül a mezőgép profilból származó árbevétel részesedése 36,25%-ról 37,59%-ra nőtt. Mindezeken túl konszern szinten a legnagyobb nyereséget, a hatok által termelt nyereség 39,5%-át állította elő.
2. A CNH Industrial, amely a három nagy (Case IH/New Holland/Steyr) traktor- és mezőgépgyártó mellett az Iveco busz és haszongépjármű-gyártást, valamint az FPT (Fiat Powertrain) motorgyárat is szervezetében tudhatja, tavaly konszern szinten az azt megelőző évhez képest 7,2%-kal növelte az árbevételét, amely 29,71 Mrd USD-t (25,16 Mrd eurót) tett ki. Az adózás utáni nyereségét ezen idő alatt megháromszorozta, amelyet a szakértők nagyrészt az új vezetésnek tudnak be. A traktor és mezőgép profil árbevétele 1 Mrd USD-ral (847 millió euróval), azaz 9,4%-kal nőtt 2017-hez képest. A traktor- és mezőgazdasági eladásokból származó árbevételével (11,68 Mrd USD/9,89 Mrd euró) megelőzte a Kubotát és visszaszerezte a legnagyobbak rangsorában a második pozíciót. A "vezető hatok" között a mezőgép profilon belüli részesedése a 2017. évi 19,2%-ról 18,94%-ra mérséklődött.
3. A Kubota a konszern szintű árbevételét 2018-ban 5,7%-kal, a traktorok és mezőgazdasági gépek eladásából származó árbevételét 5%-kal tudta növelni, a nyeresége azonban 100 millió USD-ral (84,7 millió euróval) mérséklődött. Az összes árbevételen belül a mezőgép profil árbevételének részesedése kismértékben 67,4%-ról 66,9%-kal csökkent. A vezető hatokon belül árbevételének részesedése a mezőgép profilban 19,28%-ról 18,24%-ra csökkent (11,25 Mrd USD /9,53 Mrd euró).
4. Jó évet zárt (a korábbi évekhez képest) 2018-ban a több mint 17 márkát (köztük a Challenger, Fendt, Massey Ferguson és Valtra márkákat is) tömörítő AGCO konszern. A csak mezőgép profilban tevékenykedő gépgyártó tömörülés árbevételét 12,5%-kal növelte az előző évhez képest, miközben a konszern szintű nyeresége közel 50%-kal, az üzemi eredménye pedig 19,3%-kal nőtt egy év alatt. Ezeknek tudható be, hogy a mezőgéppiaci árbevétel alapján a hatokon belül a piaci részesedése 14,93%-ról 15,16%-ra változott, azaz növekedett. Az AGCO tavalyi árbevételének 57%-át Európa, Közel-Kelet, Észak-Afrika régióban realizálta.
5. A tiszta mezőgép profilú és stabil piaci szereplő Claas tavaly 8%-kal növelte az árbevételét és 13,8%-kal a tiszta nyereségét 2017-hez képest. A mezőgépprofi üzemi eredménye ezen idő alatt 16,1%-kal növekedett. A Claas piaci részesedése a mezőgép profilon belül az árbevétel alapján 7,64%-ról 7,44%-ra mérséklődött. A Claas Group tavalyi árbevétele 4,59 Mrd USD (3,89 Mrd euró), a tiszta nyeresége pedig 179,4 millió USD (152 millió euró) volt. 83%-ban az európai piacokon realizálta ezt az árbevételt, itt több termékével piacvezető, vagy meghatározó piaci szereplő (gabonakombájnok, magajáró szecskázók, bálázók, rotációs kaszák stb.).
6. Az SDF Group (Same, Deutz-Fahr, Lamborghini, Hürlimann, Gregoire) 8,4%-kal tudta növelni tavaly az árbevételét és 72,3%-kal a tiszta nyereségét. A nemrég még 1 Mrd USD közeli árbevételt produkáló cégcsoport, 2018-ban 1,62 Mrd USD (1,37 Mrd euró) árbevételt realizált. A tiszta nyeresége pedig a 2017. évi 28,9 millió USD-ről (24,5 millió euróról) 49,8 millió USD-re (42,17 millió euróra) növekedett. A cégcsoporton belül a legerősebb márka a Deutz-Fahr. Az SDF árbevételének 70%-át Európában realizálta, legnagyobb piacaik Németország és Olaszország. 2018-ban az SDF Group mezőgéppiaci részesedése a hatokon belül 2,63% volt.
Dr. Hajdú József