Traktortörténelmi pillanatok: a jókor jó helyen levő traktor és a repülőgép esete

Traktortörténelmi pillanatok: a jókor jó helyen levő traktor és a repülőgép esete

1962. szeptember 19-én Jim Meads és gyerekei sétálni indultak az angliai Hatfield közelében. Útközben Mr. Meads elkészítette élete talán legikonikusabb fotóját. Ki ez az ember, aki nem akar belenézni a kamerába? Miért nem vállalja az arcát? Mit néz? Milyen gépet vezet épp? Milyen különös események vezettek e kép megszületéséhez?

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az alábbi képen egy Fordson Super Major traktor látható, amelyet a Ford Motor Company Ltd. gyártott 1960 és 1964 között. A jármű 51,8 lóerős teljesítménnyel rendelkezett, valamint az akkoriban újnak számító differenciálzárral és a kerekek közötti teherátviteli rendszerrel.

A kép az angliai Hatfieldben, a brit de Havilland repülőgépgyártó cég repterén készült. A traktort vezető fiatalember, Mick Sutterby nem azért fordult el, mert nem akarta, hogy lefényképezzék. Bár azt azért közölte a fotós Jim Meads-zel és gyerekeivel, hogy nem lenne szabad a reptér területén tartózkodniuk. Mick Sutterby elfordulásának okát akkor érthetjük meg, ha megnézzük a teljes képet.

Jim Meads a szomszédja volt a de Havilland egyik tesztpilótájának, Bob Sowray-nek, aki egyszer megemlítette neki, hogy aznap próbarepülést fog végrehajtani az English Electric Lightning F1 névre keresztelt vadászbombázóval. Jim Meads pedig úgy gondolta, hogy ez megér egy képet, így a gyerekeivel és a fényképezőgépével a reptér felé vették az irányt. Találtak egy jó helyet, ahol láthatták a felszálló repülőgépet, és Jim Meads arra készült, hogy készít egy képet a gyerekeiről, a háttérben a leszálló Lightning F1-gyel. Ekkor még nem tudta, hogy nem Bob Sowrayt fogja lefényképezni a nap során, hanem a de Havilland másik tesztpilótáját, George Airdet.

Amíg a gépre vártak, felbukkant Mick Sutterby, aki a reptér gyepének karbantartásának volt az egyik felelőse a reptér Fordson Super Majorján. Szólt Meads-éknek, hogy rossz helyen vannak, ám ekkor meghallották a közeledő repülőgép zaját, és azt is, hogy valami nem stimmel vele. Mick Sutterby elfordult, hogy megnézze, mi történik mögötte, Jim Meads meg előkapta a fényképezőgépét, és elkészítette később ikonikussá vált képét. A képen az látható, ahogy a meghibásodott English Electric Lightning F1 XG332 irányíthatatlanul zuhan a föld felé, ám a pilótának még volt annyi ideje, hogy katapultájon, noha nagyon közel volt a földhöz.

George Aird nem panaszkodhatott a szerencséjére. Nemcsak, hogy sikerült katapultálnia, de még a földet érést is túlélte. Egy közeli üvegház tetejébe csapódott, azt átszakítva és mindkét mindkét lábát eltörve közben. A megrázkódtatástól az eszméletét is elveszítette, később az üvegházi locsolóberendezés térítette magához.

Az XG332-es és a fotó teljes története eredeti nyelven ezen az oldalon olvasható.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?