Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Szarvasi Veteránjármű Baráti Kör célja - Facebook-oldaluk szerint - a múlt gép- és jármű-történeti ereklyéinek megmentése. Ennek során az egyik legnagyobb figyelmet kapó akciójukat 2011. december 28-án hajtották végre, amikor is beindítottak egy régi, DT-54-es traktort. Az erről készült - és Kovács Dániel által feltöltött - videót azóta több mint 8 millióan látták és azóta is töretlen a népszerűsége. A motor indítása egy benzinüzemű, kétütemű PD-10 (későbbi példányokon PD-10M) indítómotorral történt. Ez keltette életre a négyhengeres, atmoszferikus töltésű, örvénykamrás dízelmotort, amely 1300/perc üzemi fordulatszámon 40 kW-ot (54 lóerőt) adott le - írta meg a Vezess.hu.
A DT-54-es általános célú, lánctalpas mezőgazdasági vontatót a Szovjetunióban (a sztálingrádi, a harkovi és az altaji traktorgyárakban) gyártották 1949-1979 között. A Wikipédia vonatkozó szócikke szerint csak ebben a három üzemben közel egymillió darabot - egészen pontosan 957,9 ezret - állítottak össze ebből a modellből. A típus gyártását más szocialista országok is átvették.
Magyarországon 1951-ben született döntés a hazai gyártás megszervezéséről. A járművet Magyarországon a Vörös Csillag Traktorgyár gyártotta Dutra DT-413 jelzéssel. A hazánkban gyártott típus a szovjet alapmodell korszerűsített, helyi körülményekhez igazított változata volt, amelyből 1951-1962 között összesen csaknem 5,9 ezer egységet gyártottak le.