Váratlan fordulat: kivezeti az európai piacról a legendás terepjáróját a Suzuki

Váratlan fordulat: kivezeti az európai piacról a legendás terepjáróját a Suzuki

agrarszektor.hu
A Suzuki a következő hónapokban beszünteti a Jimny modell forgalmazását az európai piacon. A döntést a gyártó a kibocsátási előírásokkal magyarázta.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A jópofa, kisméretű terepjárót a hivatalos indoklás szerint az EU szigorú károsanyag-kibocsátási előírásai miatt vonják ki, írta meg a HVG.hu A Suzuki már az év elején jelezte, hogy a Jimnyt csak "nagyon korlátozott mennyiségben" dobják piacra, de akkor még úgy volt, hogy 2021-ig piacon tartják. Úgy tűnik, ezt az időszakot is lerövídítették. A magyarországi piacra egyébként még jönnek autók a harmadik negyedév végéig, tudta meg a portál a Suzuki hazai importőrétől, de a folytatásra vonatkozóan nekik nincs még pontos információjuk. Mindez azt jelenti, hogy a negyedik negyedévre jelenleg nem vesznek fel rendelést.

Az Európai Unió rendelete egyértelművé tette, hogy minden autógyártónak biztosítania kell azt, hogy a járműveik átlagosan legfeljebb 95 g CO2/km-t bocsássanak ki bírság nélkül flottaszinten.  A Suzuki jellemzően kisméretű és könnyű autókat gyárt, azonban nem kínál tisztán elektromos járművet, amely nagyban ellensúlyozná a kvótakibocsátásban a tisztán benzines autói kibocsátást, ezért a Jimny modellt kénytelenek voltak kivezetni a piacról.

A Jimny egyébként lényegében azért okozott "nehézséget" a Suzukinak, mert a jelenlegi generáció olyan divatosra sikerült, hogy jelentősen többet igényelt belőle a piac, mint arra számítottak. A korábbi generáció pár ezres eladásai nem terhelték volna komolyan a cég európai emissziós kvótáját, de nagyobb mennyiségben mindez már tényezőként jelentkezik. A Suzuki Jimny tavaly megjelent 4. generációs változatát az Agrárszektor is tesztelte.

EZ IS ÉRDEKELHET

A kisterepjáró-sorozat korábban főleg a vadászok és erdészek körében volt népszerű, az új széria azonban annyira kelendő lett, hogy sokan pusztán városi használatra vásárolták. A Jimny ráadásul nemcsak városi autónak, vagy terepjárónak volt kiváló, de egy kis átalakítással egy egészen menő pickup is kihozható volt belőle.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Jimny jelenleg csak egy, egyszerű 1,5 literes benzinmotorral kapható, turbófeltöltés nélkül, amelynek viszonylag magas a CO2-kibocsátása 154-170 g/km közötti értékekkel. Jelenleg nehéz elképzelni azt is, hogy az autó hibrid változatot, vagy teljesen elektromos variánst kapjon. A Suzukinál a Swift és az Ignis már kapható 12 V-os hibriddel, a Vitara és az S-Cross pedig 48 V-os hibridként, valamint hamarosan érkezik az új Suzuki Across plug-in hibrid.

(Címlapkép forrása: Totalcar / Ludvigh Károly)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?