Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Djust-E autonóm elektromos vontatótraktort hivatalosan június 7-én mutatták be az Agri Tech Day 23 alkalmával az ILVO telephelyén, a belgiumi Merelbeke-ben. A robottraktornak a múlt héten az első próbaútja - írta meg a Future Farming a Vilt.be értesülései alapján. Simon Cool, az ILVO mérnöke, aki a villamosítási és automatizálási projektért felelt elmondta, hogy időközben már dolgozott kaszával, kultivátorral és rotációs ekével is. A munka minden esetben a terveknek megfelelően ment.
Simon Cool szerint ez a legelső olyan traktor Flandriában, amely egyszerre teljesen autonóm és elektromos meghajtású is. Mint mondta, a New Holland Boomer 45 átalakítása több hónapot vett igénybe. A dízelmotor nemcsak a meghajtást biztosítja, hanem az első tengely és a hátsó tengely közötti kapcsolatot is képezi. A Verschueren közlése szerint ha ezt eltávolítanák a traktorból, akkor már nem lenne működőképes a gépük. A gépesítési vállalat egy teljesen új alvázat épített az elektromotor elhelyezésére.
A gépre ezen kívül egy speciális elülső függesztő szerkezetet szereltek fel, amelyre a gyorsan kicserélhető akkumulátorcsomagot lehet csatlakoztatni. Az elülső függesztő szerkezeten lévő akkumulátorcsomag egy 15 kWh teljesítményű, nehéz ólom-sav akkumulátorból állt, amellyel a terepen az alkalmazástól függően 2-3 órán keresztül lehet dolgozni.
Ez elegendő volt a tesztelési céljainkhoz. Egy lítium-ion akkumulátorral, amely sokkal könnyebb, máris jelentősen megnövelhető a hatótávolság
- tette hozzá Simon Cool.
Az elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy képes arra, hogy magát kormányozza, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását és vezérli a munkagépeket. Az ehhez szükséges szoftvereket az ILVO írta, és ők is integrálták az érzékelőket. Ez a projekt egyébként egy szoros együttműködést jelentett az aktuátorok gyártásával foglalkozó dán vállalattal, a Linakkal is.