Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Napokon át fuvarozta pétfürdői telephelyére a Nitrogénművek Zrt. azokat a berendezéseket, amelyek kulcsfontosságú részét képezik a cég korábban megkezdett megaberuházásának - derül ki a társaság közleményéből. A szállítási útvonal lakosságát "lázban tartó" akcióval egy új granuláló üzemhez hoztak alkatrészeket, amelyek a társaság pétisóüzemének teljes rekonstrukciójához tartoznak.
Most hatalmas méretű szárítódobot, nedves gázmosót és dolomit por bunkert szállítottak Pétfürdőre - közölte Suba Péter, a cég kereskedelmi vezérigazgató-helyettese. Az új granuláló a tervek szerint idén őszre készül el, majd a beüzemelési időszak után várhatóan a jövő év elején kezdi meg a termelést. Kapacitása napi 2 ezer tonna lesz, és mintegy 46 millió euróból épül fel.
Az óriási üzemépület csaknem 50 méter magas és több mint 1200 négyzetméter alapterületű lesz. Ebben kap helyet a most ideszállított legnagyobb tároló, a 19 méter magas dolomit por bunker, amely 300 tonna por tárolására alkalmas. A műtrágyagyártás alapanyagát tároló, 40 köbméter kapacitású tartály, illetve a 20 méter magas és 7,5 méter átmérőjű gázmosó az épületen kívül helyezkedik majd el. Ilyen kapacitású üzemet ezen kívül csupán Törökországban építenek - húzza alá a közlemény.
A négy éjszakán át utazó szállítmány a gönyűi kikötőből összesen 140 kilométert tett meg közúton, mielőtt Pétfürdőre érkezett. A 200 tonna össztömeget meghaladó teher megmozgatásához több mint 150 fő összehangolt munkájára volt szükség. Az egyik legfontosabb feladat a megfelelő útvonal megtalálása volt, amely járható a túlméretes rakománnyal, és nincs rajta bonthatatlan akadály, például közúti felüljáró vagy a kijelölt útszakasz felett átívelő híd. A végleges útvonal kiválasztása után az összes érintett útszakasz bejárására, a statikai vizsgálatok elvégzésére, illetve a túlsúlyos szállításhoz és a településeken áthaladáshoz szükséges hatósági engedélyek beszerzésére volt szükség.
A kijelölt útvonal felett az áthaladó elektromos vezetékek, légkábelek megemelésére, helyenként azok lebontására és kikapcsolására, majd a szállítmány áthaladása után visszaépítésére volt szükség. De nem csak a légvezetékek, az útjelző portálok is akadályt jelentettek, ezért a szakemberek ezeket is elbontották, majd a szállítás után visszaépítették. A nagyszentjánosi vasúti átkelő ideiglenes áramtalanításának és az ezzel járó vonatforgalom-kiesésnek az engedélyeztetése három hónappal az áthaladás előtt megtörtént.
A szállításkor az épített és a természetes környezet védelmét is szem előtt tartották. Ennek érdekében a Nádor-csatornán átívelő közúti híd bekötő szakaszait feltöltötték, a szállítmány teljes útvonalán gallyazást hajtottak végre, illetve a megjelölt szakaszokon kátyúztak és helyenként lemezekkel szélesítették ki a kanyarokat.