Ki akar még a folyón terményt szállítani?

agrarszektor.hu
A Duna vízszintjének emelkedésével megugrott a kereslet a folyami áruszállítás iránt, így magasak az árak is. Bencsik Attila, az MBFSZ elnöke szerint folyik a folyami fuvarozók piacvesztése - írja a Világgazdaság.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A múlt hét közepe óta emelkedik a Duna vízszintje, a most 24 deciméteres átlagos gázlómélység közel egy méterrel magasabb az elmúlt fél év átlagos vízállásánál. Másfél-két hét is lehet, amíg a hajók például az Al-Dunáról vagy a Rajnáról Magyarországra érnek, és megkezd­hetik a rakodást, ráadásul még vissza is kell érniük - nyilatkozta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének (MBFSZ) elnöke.

Uszályok állnak a Dunán Bajánál 2018. október 17-én (Fotó: MTI/Sóki Tamás)

A szakember kiemelte: több tízezer tonna hazai áru vár vízi szállításra annak ellenére is, hogy a legsürgősebb tételeket vasúton és közúton már korábban továbbították. A nagy kereslet miatt a folyami fuvardíjak esetenként akár 50-60 százalékkal megemelkedtek. Azzal azonban, hogy a vízifuvar-díjak elérik a vasútét, romlik a hajózás versenyképessége. A kialakult helyzet következményeként már szabad vasúti kapacitást is alig találni. Ráadásul a vízi áruszállítók az alacsony vízállás hónapjaiban tartósan is veszítettek ügyfeleket. A nagyobb tételű szállítmányokra vonatkozó jövő évi megállapodások megkötésénél már látszik a tendencia: a szállíttató partnerek nem kívánnak a jövő év egészére vonatkozó megállapodást kötni, mert a hajózás költségben és szállítási időben is kiszámíthatatlanná vált.

Az elmúlt években - de főleg idén - ugyanis a társaságok a hajózást megbénító alacsony vízállás miatt nem tudták a vállalt szerződéses kötelezettségeiket teljesíteni. Emiatt komoly veszteségeket kellett elkönyvelniük a hajótársaságoknak. A Bencsik Attilához érkező jelzések szerint a hajózás megbízhatatlansága miatt több nagy szállíttató a jövőben egyáltalán nem tervez a folyami áruszállítással.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?