Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A következő öt évben a VOG konzorcium termelői 1800 hektáron fognak új fajtákra fog váltani. A megújulást a VOG új vezetője, Walter Pardatscher vezényli le. A VOG igazgatótanácsának tagját augusztus 28-án nevezték ki a konzorcium vezérigazgatójává. A tervezett beruházások a már bizonyított fajtákra vonatkoznak, így 120 hektár Pink Lady, 140 hektár Envy, 80 hektár Shinano Gold/yello, 150 hektár Crimson Snow, 120 hektár Joya és 30 hektár Sweetango telepítését tervezik. Ez a váltás azért lesz fontos, mert ezek almafajták a marketingidény más-más időszakában kerülnek a fogyasztók elé - írja a FruitVeB.
Az USA-ból származó Sweetango néven forgalmazott Minneiska fajta, korai érésű lévén, már augusztus elejétől szedhető lesz Dél-Tirolban, még az első Galákat is megelőzi. A Joya néven árult Cripps Red és a szintén ausztrál Crimson Snow pedig éppen ellenkezőleg, az almaidény második felében, áprilistól júliusig lesz kapható. Ezeken kívül új fajtákkal is bővíti választékát a VOG, melyek európai jogait a VI.P. konzorciummal közösen gyakorolják. A Cosmic Crisp fajta például már forradalmasította az USA almapiacát, ahol mélyre zuhant a Red Delicious iránti kereslet. Az új fajta az Enterprise és a Honeycrisp keresztezéséből származik, és a legkeresettebb lett a piacon.
A további két Európában képviselt fajta még csak kódnéven ismert: SK 22 és 23. Mindkettő ellenálló az almavarasodással szemben és olyan jó pultállósággal és hússzilárdsággal rendelkeznek, hogy az almaidény végén hozhatók forgalomba, valamint tengerentúli szállításra is alkalmasak. Ez a jó szállíthatóság mind fontosabbá válik a VOG stratégiájában, annak érdekében, hogy új piacokat érhessenek el. Ezeken a helyeken ugyanis nemcsak a négyhetes konténeres szállítást kell kibírniuk a gyümölcsöknek, hanem a teljes hűtőlánc nélküli forgalmazást is. Az európai és a tengerentúli piacok is szélesebb kínálatot és jobb ízű, finomabb almát igényelnek, aminek ezek az új fajták már megfelelnek.