Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A WSU 22 év nemesítéssel hozta létre a Cosmic Crispet, az Enterprise és a Honeycrisp fajták keresztezésével. A cél az volt, hogy egy jól kinéző, lédús, jó hússzilárdságú, ízletes és sokáig elálló fajtát hozzanak létre, amely a hűtés nélküli szállítást is kibírja és jó pultállósággal rendelkezik. A Cosmic Crisp pedig minden várakozásnak megfelelőnek bizonyult, ráadásul a megfelelő körülmények között akár egy évig is eláll, megőrizve a ropogósságát. Ezzel pedig komoly kihívója lett a Golden és a Red Deliciousnek, a Honeycrispnek és a Gála változatoknak.
A Cosmic Crisp korábban példátlan, 10 millió dolláros marketingkampánnyal fog debütálni a piacon, amely egyszerre szól a forgalmazókhoz és a fogyasztókhoz, akik a bolttól egészen a gyümölcsöskertig visszakövethetik majd a megvásárolt almát. A kampány értelmében a csomagolók nem tehetik rá a saját logójukat a dobozokra, így semmi fogja elterelni a figyelmet a Cosmic Crisp márkáról. A projektbe a termesztők is komoly pénzeket fektettek, ami a most ismert eladási számok alapján a követkető néhány évben meg fog térülni.
Már az első évre projektált eladási számok meggyőzőek, 175 ezer ládáról 467 ezerre ugrottak. Ez körülbelül 14 millió dolláros bevételt fog jelenteni, amivel a Cosmis Crisp már a jól bejáratott almafajtákkal is versenyre tudna kelni. A fajta az Amerikai Egyesült Államokban a második évben már 66 millió dollárt hozhat a konyhára, ami már a legnépszerűbb almák szintje, öt év múlva pedig a Pink Ladyt és a Honeycrispet is lehagyhatja az eladások tekintetében.
Minden adott tehát, hogy a fajta a jövő szuperalmájává váljon, ez azonban nem ilyen egyszerű. Az európai VOG konzorcium például több új fajtát is ki fog próbálni, a Pink Ladytől kezdve az Envyn, a Joyán és a Sweetangon át a különféle Gála fajtákig. A Cosmic Crispnek az európai piacon több erős riválissal kell majd versenyeznie. Ráadásul a VOG új stratégiája nem arra épül, hogy egyfajta almát lehessen kapni egész évben, hanem hogy több fajta váltsa egymást.
(Cikk forrása: Index)