Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A motorbenzin E5 változata több, mint egy évtizede jelen van a benzinkutakon itthon, Európában és a világon, most is ezt tankolják az autósok. A motorbenzin-szabvány már 2013 óta megengedi a 10%-nyi bioetanol bekeverési szintet (E10) egész Európában, így hazánkban is. Legfőbb ideje kihasználnuk ezt a lehetőséget, hiszen minden feltétel adott a megújuló energiaforrás részarányának emelésére.
A közlemény szerint az E10 üzemanyag mielőbbi bevezetése számos előnyt tartogatna a V4-ek és legfőképpen Magyarország számára, amely az EU TOP3 bioetanol-előállító országainak egyike.
- 1. Új piacok: hazánkban működik az EU legnagyobb bioetanolgyára, és itt termesztik az etanolgyártás alapanyagának számító takarmánykukoricát. Az E10 régiós bevezetése esetén Magyarország egy újabb jelentős piachoz férne hozzá.
- 2. Hazai gazdaság támogatása: a bioüzemanyag-ipar már eddig is jelentős szerepet játszott az eladatlan takarmánykukorica-készletek felhasználásában és a magyar gazdák jövedelmének stabilizálásában. Ez a szerep az E10 bevezetésével tovább erősödne.
- 3. Éghajlatváltozás elleni küzdelem: a hazai alapanyag és a nemzetközi színvonalú feldolgozóipar miatt az elsőgenerációs bioüzemanyag a legolcsóbb, és költséghatékony módja az üvegházhatást okozó gázok (ÜHG) csökkentésének a közlekedési szektorban. Az E10 bevezetése nélkül Magyarország nem fogja tudni teljesíteni a 2020-as évre az EU-s jogszabályok alapján kötelező megújulóenergia-felhasználási arányt a közlekedésben.
- 4. Regionális együttműködés szorosabbra fűzése: az E10 bevezetése újabb ígéretes terepe lenne a magyar stratégiai prioritásnak számító V4-es együttműködésnek.
- 5. Magyar piacvezető szerep megszilárdítása: a lépés tovább erősítené Magyarország bioüzemanyag-nagyhatalom státuszát akkor, amikor egyre több EU-tagállamban vezetik be az E10 üzemanyagot, és az uniós etanolpiac fokozódó külső nyomás alá kerül.
"Romániában 2019. január 1-jétől 8 százalékos, Bulgáriában pedig idén már 9 százalékos a bioetanol bekeverési aránya. Ennek köszönhetően Bulgária 2020-ban több mint kétszer annyi etanolt fog felhasználni, mint az EU harmadik legnagyobb etanol-előállítója, Magyarország" - mutatott rá Reng Zoltán, az MBSZ alelnöke. "Az elsőgenerációs bioüzemanyagok részarányának emelése a legolcsóbb megoldása a közlekedés zöldítésének. Nem szükséges új töltőállomásokat építeni és új járműveket beszerezni, hanem a meglévő járműpark és infrastruktúra mellett hatékonyan használható, akár holnaptól, a ma érvényes szabványokon belül" - tette hozzá Hódos Ferenc, az MBSZ alelnöke, hozzátéve: hiába a nagy EU-s ambíciók, ha a második generációs bioüzemanyagok szerepvállalása a szabályozási és technológiai hiányosságok miatt korlátos marad.
"Ez is azt mutatja, hogy az elsőgenerációs bioüzemanyagokra a következő évtizedben is nagy szükség lesz. Magas szinten csökkentik az üvegházhatású gázkibocsátást a közlekedésben, emellett támogatják a helyi mezőgazdasági termelőket, valamint a gyártásuk során ugyanolyan mennyiségben magas fehérjetartalmú állati takarmány is keletkezik." - jelentette ki Nikoleta Molnarova, a RossiBiofuel Zrt., mint MBSZ tagvállalatképviselője.