Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Közeledik a tél, így fontos, hogy gépjárművünk is megfelelő állapotban várja a hideg hónapokat - írja az Időkép. Nemcsak a belső rendszereket kell felkészíteni a téli időjárásra, hanem a gumikat is, ugyanis azok tartják a kapcsolatot maga az autó és az úttest között. Ezért fontos, hogy az évszaknak megfelelő abroncsok legyenek autóinkon. Bár a következő napokban még többfelé mérhetünk 10°C feletti maximumokat, napról napra csökkenni fog a csúcshőmérséklet, és egyre többfelé marad 10°C alatt a hőmérséklet napközben is. Hamarosan elérjük a bűvös 7°C-os határt, ami nagyon fontos a gumikeverékek szempontjából. 7°C alatti hőmérséklet esetén már téli gumik használatára van szükség.
A nyári gumik ugyanis olyan vegyületekkel készülnek, melyek 7°C feletti hőmérsékletre vannak optimalizálva, a téliek pedig más vegyületeket tartalmaznak, hogy az abroncsok a 7°C fok alatti hőmérséklet esetén biztosítsanak megfelelő tapadást a közlekedés során. Így a hideg, vizes, havas, jeges úton történő közlekedésre van kitalálva, mely körülmények között a nyári gumik nem biztosítanak megfelelő tapadást. Ugyanakkor a téli gumiabroncsok az összetételük miatt a hideg időben is képesek megtartani a rugalmasságukat, melyre a nyári gumik nem képesek. A nyárihoz képest a téli gumik mélyebb mintázattal rendelkeznek, valamint a futófelületüknek a mintázata is úgy van kialakítva, hogy könnyen kikerüljön az abroncsok alól a víz, a latyak és a hó a közlekedés során, így biztosítva a megfelelő tapadást.
Ne felejtsük el azt sem, hogy tavasszal, mikor visszatér a melegebb idő, fontos visszaváltani a nyári gumik használatára. Ugyanis a téli gumiabroncsok a melegebb időben az összetételükből kifolyólag hamar túlmelegednek, és a gumik kopása is jelentősen megnő.
Címlapkép forrása: MTI/Kovács Attila