Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Két éve indult az első hazai jutalomalapú közösségi finanszírozási platform, a Brancsközösség, amely mostanra már negyvennél is több sikeres projektet tudhat maga mögött - mondta el Kövesdi Gábor, a platform alapítója és ügyvezetője. A szakember a közösség sajtóeseményén elmondta, hogy ez a fajta előfinanszírozás a jövőben egyre nagyobb szerephez juthat minden olyan kis- és közepes vállalkozás életében, amelynek van egy jó, innovatív ötlete, de nem rendelkezik az elinduláshoz szükséges tőkével. Ezt erősítette meg Dalmadi Júlia is, aki a Secontaste márkával már a második termékük fejlesztésével indultak el a Brancson. A vállalkozás úgynevezett upcycled élelmiszerekkel foglalkozik, ami az értéknövelő újrahasznosítást jelenti. Ezek olyan élelmiszerek, amelyeket az értéklánc elején keletkező melléktermékek felhasználásával és átalakításával állítanak elő. Erre példa a Secontaste által a sörtörkölyből, azaz a sörkészítés melléktermékéből készülő kréker, amelyet épp sörkorcsolyaként lehet fogyasztani. Dalmadi Júlia elmondta, hogy az indulásuk óta már több kézműves sörfőzdével is jó együttműködést alakítottak ki, és a kampány során lehetőséget kaptak a tesztelésre, a validációra és új termékcsomagok megalkotására is, valamint arra, hogy be tudjanak kerülni a boltok polcaira.
A szakember a közösségi finanszírozás kapcsán rámutatott, hogy ehhez kell egy kis pszichológia is, ugyanis ha a célközönség nem érzékeli, hogy a létrehozandó termék sikeres lesz, akkor egy ponton vissza fognak lépni a projekt támogatásától. Dalmadi Júlia ugyanakkor azt is elárulta, hogy a statisztikáik alapján a vásárlóik közel 40%-a olyan emberekből áll, akikkel a kampány előtt nem álltak kapcsolatban, míg a család és a barátok a kampány során elért emberek körülbelül 20%-át tette ki. Arra a kérdésre, hogy miben gondolkodnak a jövőben, a szakember elmondta, hogy a termékeik néhány héten belül meg fognak jelenni egy hazai boltlánc polcain, a továbbiakban pedig kollaborációkat terveznek más gyártókkal. Emellett a külföldi piacok felé is nyitnak, Csehországban például épp ezen a héten jelentették be Európa első upcycled élelmiszerkategóriáját.
A Secontaste alapvetően azért indult el, hogy példát mutasson a gyártóknak, hogy az élelmiszer-feldolgozás hulladékából lehet terméket csinálni
- tette hozzá Dalmadi Júlia.
Hasonló tapasztalatokról számolt be Marton Bálint, a Cseles társalapítója és tulajdonosa, akik két éve dobták piacra a felnőtteknek szánt alkoholtartalmű szörpjüket. A szakember elmondta, hogy a Brancsnál gondolkodtak el azon, hogy vennének-e az emberek 10 ezer forintért egy liter alkoholos szörpöt? Mint kiderült, a vendéglátóhelyek igen, aztán a közösségi finanszírozás kipróbálásával az is világossá vált, hogy ez a fogyasztókat is érdekli. Mostanra a forgalmuk 60-70%-át az online kereskedelem adja.
Marton Bálint beszélt arról is, hogy a jövőben főleg a magyar piacokra fognak fókuszálni, de nyitottak a külföldi megjelenésekre is, például már útban van egy szállítmányuk Costa Ricába is. A szakember elmondása szerint úgy próbálnak márkát építeni, hogy a végfelhasználóknak hirdetnek, és ez csapódik le a webshopon és a vendéglátóhelyeken. Emellett új megjelenésekben is gondolkodnak, ilyen például a termékük kis dobozos kiszerelése, amit bárki kipróbálhat.