Itt a nagy terv: így népszerűsítenék a gombafogyasztást

Itt a nagy terv: így népszerűsítenék a gombafogyasztást

MTI
Az "Európai gomba, a rejtett gyöngyszem" szlogennel gombafogyasztást népszerűsítő kampányt indít a European Mushroom Growers Promo Group (GEPC Promo) az Európai Unió társfinanszírozásában Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban - közölte a több nemzeti szakmai szervezetet képviselő GEPC Promo az MTI-vel.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A tájékoztatás szerint az 5 millió eurós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós forgalomnövekedést eredményez. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az európai gomba számos előnyére, fontos szerepére az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban. "Megfizethető, egész évben elérhető, változatos, gazdag, könnyen elkészíthető, rendkívül fenntartható, semmi sem hiányzik, az európai gomba egy valódi kincs" - fogalmaznak a közleményben.

A legnagyobb mennyiségben termesztett fajta a csiperkegomba. A termelés 2020-ban elérte az 1 063 700 tonnát, amelyből 64 százalék a frissáru piacra, 36 százalék pedig feldolgozásra került. A gombatermesztés jelentős beruházásokat igényel, de ezek a számok az elmúlt években viszonylag stabilak maradtak. A mintegy 2900 európai termelőt jelentő ágazat a foglalkoztatás szempontjából is nagyon fontos, több mint 40 000 közvetlen munkahelyet biztosít, különösen a vidéki területeken - írják a közleményben.

Megjegyezték, a friss gomba értékesítésének 70 százaléka kiskereskedelmi láncokon keresztül történik, főként hipermarketekben és szupermarketekben, a fennmaradó 30 százalék a vendéglátóipari felhasználást szolgálja. Az elmúlt években mind a kiskereskedők, mind az éttermek által fizetett felvásárlási ár nagyon stabil maradt, mintegy 3 euró körül alakult kilogrammonként.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?