Egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket: megvan, mi áll a háttérben

Egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket: megvan, mi áll a háttérben

agrarszektor.hu
A fogyasztói igények világszerte változnak, amit egyre több cég fel is ismer. A táplálkozási szokásokat illetően az elmúlt években elképesztő változások következtek be, amelyek nem csak átformálták a piacot, de mozgásban is tartják, mivel az élelmiszeripari cégeknek és forgalmazóknak tartania kell a lépést, ha versenyben szeretnének maradni. A laktózmentes, a vegán, a vegetáriánus és a cukormentes termékek piacán várható a leggyorsabb változás.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Jelenleg 375 millió, vegetáriánus étrendet valamilyen formában követő ember él a földön, ez a szám pedig csak Európán belül jelenleg 38 millió. Az olasz kutatóintézet, az Eurispes prognózisa szerint azonban 2050-re százmillió vegetáriánus étrendet követő ember lesz kontinensünkön. Ebbe beletartoznak a vegetáriánusok, a vegánok, a flexitáriánusok - azaz a vegetarianizmust rugalmasan kezelők - és az egyéb, vegetáriánus étrenddel kapcsolatos szokást követők is - írja a Pénzcentrum

EZ IS ÉRDEKELHET

Míg csupán néhány éve, ha valakinél kiderült valamiféle étel-intolerancia, vagy cukorbetegség, esetleg tudatosan szerette volna helyettesíteni a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, a boltokban csupán néhány olyan termék volt elérhető, amit be tudott illeszteni az étrendjébe. A kis választékkal ráadásul az is együtt járt, hogy íz, állag vagy elkészítés tekintetében súlyos kompromisszumokat kellett kötnie az illetőnek, hiszen a gyártók többnyire még nem voltak felkészülve az új igényekre és arra, hogy kompromisszummentes termékeket kínáljanak ezeknek a fogyasztóknak is

- fogalmazott Monori István, a több mint húsz éve a Hulala növényi habalapokat forgalmazó König-Units Kft. kategória-menedzsere.

A szakember kitért arra is, hogy mostanra a legtöbb gyártó és forgalmazó felismerte az egyre növekvő igényeket, és egyre többen reagálnak a fogyasztói szokások változására. Kiemelte, ma már egy gyártó sem tud elmenni a laktózmentes élelmiszerek mellett sem, hiszen a felnőtt lakosság közel hetven százaléka küzd laktózzal kapcsolatos intoleranciában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?