Odáig vannak a magyarok ezért az élelmiszerért: tudhatnak valamit?

Odáig vannak a magyarok ezért az élelmiszerért: tudhatnak valamit?

agrarszektor.hu
Az innováció, a folyamatos termékfejlesztés és technológiai megújulás jelenti a versenyképesség alapját a hazai gyártók számára a gabonapelyhek piacán. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint a fogyasztók az új ízeket keresik, és egyre fontosabb szerepet kapnak a különböző „mentes” termékek is. Az elmúlt évtizedben ráadásul jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát- a cukor és sótartalmuk, míg a fehérje, zsír- és rosttartalom emelkedett.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

Az egészségtudatos táplálkozás elterjedésével folyamatosan nő a különböző gabonafélékből készült termékek iránti kereslet a hazai piacon is. Mindez nem véletlen, hiszen a gabonaféléket a táplálkozási piramisban mindennapi fogyasztásra ajánlják a szakemberek. A gabonaalapú pelyhek, kásák, müzlik főként a reggeli részét képezik, számos megjelenési formában találhatók meg az üzletekben, így a gyerekek és felnőttek is megtalálják számukra a legkedveltebb összetételű reggeli csemegét - írja a NAK. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképe szerint a polcokon kisebb arányban vannak jelen a hazai gyártók: egy nagy, és néhány kisebb magyar vállalkozás termékei érhetők el a kiskereskedelmi forgalomban.

EZ IS ÉRDEKELHET

A kisebb magyar gyártók termékei csupán néhány áruházlánc kínálatában elérhetők, ugyanakkor egyre több magyar müzli jelenik meg például a drogériákban. Az online értékesítés is új utakat nyitott meg a hazai gyártók előtt, a kisebb cégek az eladott mennyiség 10-30 százalékát az online térben értékesítik. Egy korábbi fogyasztói felmérés eredményei alapján a fogyasztók az új ízkombinációkat, és az egészségre jótékony hatást kifejtő új termékeket keresik. Fontos szerep jut a különböző „mentes” termékeknek is. Ezzel összhangban van, hogy a gyártók elmondása alapján az év elején nő meg leginkább a gabonapelyhek fogyasztása, amikor sokan tesznek életmódváltásra és egészségesebb táplálkozásra vonatkozó fogadalmat.

EZ IS ÉRDEKELHET

Míg 10 éve a granola még nem volt ismert, ma már keresettebb, mint a müzli. Jóval magasabb élvezeti értékkel rendelkezik a többi termékhez képest, így főleg a fiatalabb korosztály körében folyamatosan nő a népszerűsége, de egyre keresettebbek a zabkásák és a fehérjeszeletek is. Az elmúlt évtizedben jelentősen megváltozott a gabonapelyhek összetétele: csökkent a szénhidrát- a cukor és sótartalmuk, míg a fehérje, zsír- és rosttartalom nőtt. Így egyes gyártók esetében a jelenleg forgalomban lévő termékek már nem tartoznak a népegészségügyi termékadó alá. Az ágazat szereplői számára a hazai piacon korlátozottak a növekedési lehetőségek, potenciált az exportpiacokon látnak a gyártók. A versenyképességet az innováció és az automatizációt lehetővé tevő technológiaváltás jelenti az ágazatban. Nagyon fontos az alapanyagok megfelelő minősége, így erre a gyártók kiemelt figyelmet fordítanak. A hazai előállítók számára ugyanakkor kihívást jelent, hogy a hazai termelésre alapozottan folyamatosan biztosítani tudják a megfelelő alapanyagokat.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?