Közvetlenül a gazdáktól vásárol a Pepsi

agrarszektor.hu
Sajátos beszerzési út mellett döntött a PepsiCo: mintegy 300 mexikói gazdától, közvetlenül szerzi be a szükséges gabonaféléket, méghozzá előre, fix összeget fizetve nekik a terményért. Ezzel a gazdák is jól járnak, akiknek korábban az Egyesült Államokig is el kellett menniük terményük eladásáért, a Pepsi pedig olcsón, helyben, a szállítási költségeket megspórolva jut nyersanyaghoz.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A mexikói San Gabriel környékén élő gazdák terményeit korábban közvetítők vásárolták fel, és csak szállítás után fizettek. Ezzel szemben a Pepsi előre garantálja az összeget a gazdálkodók számára, akik így akár hitelhez is juthatnak, vetőmagot, növényvédőszereket vásárolhatnak, biztosítást köthetnek és még gépeket is beszerezhetnek.

A Pepsi és a termelők közötti együttműködés egy egészen új megközelítést jelent, amelyben a vállalat versenyképességének fokozására társadalmilag is felelősen, kis közösségeket támogatva tesz kísérletet.

A néhány éve pilot projektként induló együttműködésben a PepsiCo Sabritas snack márka divíziója vesz részt, és a jelenlegi 300 fő körüli gazdaszámot 850-re szeretnék növelni, hogy a cég számára szükséges teljes napraforgó olaj mennyiséget helyi forrásokból tudják fedezni.

A projekttel a Pepsi jelentős költségmegtakarítást ért el, mert a farmok két helyi gyáregységéhez is közel helyezkednek el, így a szállításra jóval kevesebbet kell fordítania.

Természetesen nem a Pepsi az egyetlen cég, amely hasonló üzleti vállalkozásba kezdett. Korábban a Danone fejlesztett egy olyan vitaminokkal dúsított joghurtot, melyet önköltségi áron értékesített Bangladesben, cserébe viszont egy 2,5 milliárd fős potenciális fogyasztói csoportot tudott megfigyelni, akik napi 2,5 dollárnál kevesebb pénzből élnek.

A Pepsi árgaranciájának köszönhetően számos nagyobb helyi agrárvállalkozás kezdett pénzt fektetni olyan krumplifajták kifejlesztésébe, amely alkalmazkodik a mexikói klímához. Ma már a Pepsi a legnagyobb helyi burgonyavásárló Mexikóban, a teljes eladott mennyiség 22 százaléka a céghez kapcsolódik.

Az Pepsi és a gazdák együttműködésébe egy nonprofit szervezet is beszállt, akik mérnökök segítségével bevizsgáltatják a talajszerkezetet, hogy meghatározzák a termelésre legalkalmasabb vetőmagok, és növényvédőszerek körét. Helyi mérnökök révén később is segítséget, tanácsot tudnak nyújtani a gazdáknak, segítenek a beszerzésben.

A résztvevő gazdák mindegyike elégedett a együttműködéssel, mivel jóval magasabb árat kapnak terményeikért, mint korábban a kereskedőktől. Egyes farmerek termelése a 3 év alatt többszörösére emelkedett, bevételeikkel együtt.

A PepsiCo tervei között az szerepel, hogy a következő 7 évben mintegy 52 millió dollárt költenek terményvásárlásra, melyből 40 ezer tonna napraforgóolaj állítható elő. Ezzel a lépéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy kiválthassák azt a 80 ezer tonna pálmaolajat, melyet jelenleg Ázsiából és Afrikából szereznek be.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?