Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A DLG (Deutsche Landwirtschafts- Gesellschaft - Német Mezőgazdasági Társaság) évek óta vizsgálja a márkák arculatát és elismertségét a mezőgazdasággal foglalkozók körében. Az arculati barométer mintegy 700 megkérdezett gazda válasza alapján egyfajta indexálási módszerrel készül. Maximálisan 100 pontot kaphatnak a gyártók, ami olyan elemekből áll össze, mint a márka ismertsége, a vásárló márkahűsége, a márka mögötti innováció megítélése vagy a forgalmazó kommunikációjának értékelése.
A felmérést nem csak a szántóföldi gépekre, hanem az állattartási technikai forgalmazóira, az agrokemikáliák, vetőmagok és takarmányok gyártóira, de a bankokra és biztosító társaságokra, valamint a megújulóenergia-szektor eszközeit szállító vállalatokra is elvégzik. A DLG listája az országot négy tájegységre osztja. A legkedveltebb márkák nagyjából egész Németországban azonosak, de vannak sorrendbeli eltérések az egyes régiókban. Mi most az abszolút legnagyobb pontszámot kapott vállalkozásokat soroljuk fel három kiválasztott területen.
A szántóföldi gépgyártóknál a Fendt került az élre (ahogy tavaly is). Az ágazati szereplők megítélése enyhén javult az utóbbi évben. A Krone fel tudott kapaszkodni a Top-10-be, míg a CASE IH kiesett.
Az agrokemikáliák és vetőmagok forgalmazóinak élbolya mit sem változott 2019-ben. Ez érdekes annak fényében, hogy volt mit aggódni a Monsantót átvett Bayerért. A Saaten-Union megítélése sokat javult, miközben a Pioneer úgy lépett előre a listán, hogy eközben még erősödnie sem kellett az imázsának: a Rapool, a Dow Agro Sciensces és a K+S lecsúsztak mögé, és új szereplők jelentek meg a top-10-ben.
Az állattartás gépi technológiáinál a Big Dutchman és a DeLaval fej fej mellett végzett 2019-ben. A Big Dutchman egy év alatt ledolgozta korábbi 7 pontos hátrányát, miközben a DeLaval 5 pontot veszített márkaindexéből. Feltűnő, hogy a legjobb márkák megítélése sem túl jó, 2019-ben egyik sem érte el az 50 pontot.
Címlapkép forrása: Axiál Kft.