Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Méhes Dóra elmondta, hogy a Soproni Egyetemnek van egy statisztikája, amely alapján az ütközések következtében elhunyt vadállatok fele nagyvad, a számuk mintegy hatezer volt az elmúlt vadászidényben. Közel 10 ezer róka, 4 és fél ezer borz és közel 450 vidra lett ilyen ütközések áldozata, írta meg az Infostart. Ha ezek értékét nézi az ember, akkor elmondható, több mint 1,1 milliárd kár keletkezett a vadállományban, ecsetelte az OMVK szóvivője. A vadgázolások gyakoriságáról, a balesetek elkerüléséről, illetve ezek bekövetkezte után a teendőkről az Agrárszektor is beszámolt a közelmúltban.
Ha valaki vadat lát az út mentén, akkor lassítania kell, vagy ha nagyvadról van szó teljesen megállni. Ha megtörténik a baj és a kocsi elé ugrik az állat vészfékezés szükséges, de semmiképpen sem szabad félrerántani a kormányt. A vadgázolás közúti balesetnek számít, így az ütközés után mindenképpen rendőrt kell hívni, sorolta a teendőket Méhes Dóra. A szóvivő azt is hozzátette, hogy az elütött vadat tilos hazavinni, mert ez lopásnak számít. Méhes Dóra arról is beszélt, hogy ha az ütközéskor a vad nem pusztult el, semmikép sem szabad a közelébe menni, mert a sérült, rémült állat veszélyes lehet.
Nem szabad elvinni a helyszínről a vadat. A területileg illetékes vadászatra jogosultak kiértesítése megtörténik a rendőrségen keresztül. A vad állami tulajdon, mondta Székely István, az OMVK ügyvédje. A szakember kifejtette, hogy egy vadgázolás bonyolult peres eljárássá is fajulhat, ökölszabályként annyi mondható el, hogy a vadveszélyt jelző tábla és az autós vezetési stílusa perdöntő lehet.
Felróható magatartás lehet a vadászatra jogosult oldaláról az, ha egy évszázados vadváltó keresztezi a közutat, vagy pedig olyanok a körülmények, hogy a vadak folyamatosan mozognak az út egyik oldaláról a másikra, és nincs kint a vadveszélyre figyelmeztető tábla. Ha nincs kint, a vadászatra jogosult felel az autóban okozott kárért, és viseli a vadban keletkezett kárt is. Ha viszont kint van a tábla, és az autós még túl gyorsan is hajt, akkor az autós felelhet, mondta el Székely István.