Többmilliárdos kampány a hazai tojásért

agrarszektor.hu
Bárány László, a Baromfi Terméktanács (BTT) elnöke elmondta, hogy a dioxin-botrány miatt, az Agrármarketing Centrum (AMC) segítségével szeretnék ösztönözni a hazai termelésű tojás fogyasztását - írja az MTI.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Az elnök elmondta, hogy a terméktanács levelében arra kéri Fazekas Sándor Vidékfejlesztési Minisztert, hogy közel negyven-ötven millió forintot biztosítson a magyar tojástermelőknek az AMC forrásaiból, így a pénzből tudják népszerűsíteni a hazai előállítású tojást.

A támogatás mellett a termelők az igényelt támogatási összeget megdupláznák, tehát 80-100 millió forintra emelnék, mellyel a valóban hatékonnyá lehetne tenni a hazai előállítású tojás fogyasztását ösztönző kampányt - mondta Bárány László.

Erre a népszerűsítő kampányra azért van szükség, mert dioxin-botrány hatására a termelői adatok alapján a hazai tojás fogyasztása 15-20%-kal esett vissza egyik napról a másikra.

A termelői árak így 14-15 forintról csökkentek két-három forinttal darabonként, ami az előállítóknak komoly veszteség lehet. A BTT elnöke hangsúlyozta, hogy ez a csökkenés mindössze 3-5 nap alatt ment végbe, ellenben az a csökkenés előtti szint újra-eléréséhez már 2-4 hónap is kellhet. Emiatt is tartja az elnök nagyon fontosnak a promóciós kampány mielőbbi elindítását.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?