Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. (Royalsekt Zrt.) megtévesztette a fogyasztókat a "Szovjetszkoje Igrisztoje" pezsgők népszerűsítése során - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal ezért 15.000.000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A GVH közleménye
A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott "Szovjetszkoje Igrisztoje" pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz. Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a "pezsgők cárja" szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a "Szovjetszkoje Igrisztoje" terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő Magyarországon, magyar alapanyagból készült. A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a ROYALSEKT Zrt.-nek, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott "Szovjetszkoje Igrisztoje" pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.