Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Jelenlegi legfőbb piacunk, Olaszország nem igényli a bárányok konyhakész leszállítását, elvégzik ezt az olasz darabolóüzemek. A szállítási távolság is kicsi, 8 órán belül, tehát pihenő nélkül elérhetik az állatok a rendeltetési helyüket. Nem így az ausztrál juhok. Ausztráliában a 2017/2018. gazdasági évben 73,2 milliós juhlétszámmal kalkulálnak, a bárányexport pedig 255 ezer tonnáról 258 ezer tonnára nőhet. Ugyanakkor egyre több kritika éri az élőállat-szállítást az országban. A bárányok ugyanis katasztrofális körülmélnyek között utaznak fő rendeltetési helyükre, a Közel-Keletre, elsősorban Szaúd-Arábiába. Mire a hajóút véget ér, ezrek pusztulnak el.
A kormánykoalíció egyik tagja, Susan Ley törvényjavaslatot nyújtott be, melyben a közel-keleti élőállat-szállításokat betiltanák. "Ilyen hosszú utakon lehetetlen az állatvédelmi intézkedések betartása" - indokolta a javaslatot a képviselőasszony. Mint azt az agrárszektor.hu a múlt héten megírta, Anglia hasonló lépésre készül, szintén állatvédelmi okokra hivatkozva. A fogyasztók nyomása érezhetően nő ebben az irányban, és ha a világ legnagyobb juhtartója is leállítja az élő állatok transzportját, az több lesz, mint jelzésértékű.
Egy korábbi tanulmány már kimutatta: hiába nőne a hozzáadott érték a húsfeldolgozással, az élőállat-szállítás leállítása évente legalább 200 millió ausztrál dollár (39 milliárd forint) kiesését és 10 000 munkahely megszűnését eredményezné. A bárányexporton évente mintegy 1,8 milliárd ausztrál dollárt (351 milliárd forintot) keres a szigetország, vagyis bevételeinek 11 százalékától esne el egyik pillanatról a másikra ebben a szektorban.