Olcsó és népszerű - Tartják magukat a sajátmárkás termékek

agrarszektor.hu
A kiskereskedelmi láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

Az üzletláncok saját márkás élelmiszereiből mintegy 168 milliárd forint volt a kiskereskedelem bevétele az első félévben, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból pedig több mint 27 milliárd forint; ez valamivel több a tavaly azonos időszakinál - állapította meg a Nielsen piackutató.

A vásárlók az általuk elköltött pénz 25,5 százalékát adták ki saját márkás termékekre az első félévben, míg egy évvel korábban 25,1 százalékot. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.(A kereskedelmi - saját - márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, általában a cég nevével jelzik a termékeket.)

A háztartási vegyiáruknál és kozmetikumoknál a boltok bevételének 17,7 százaléka származott saját márkákból január-júniusban, ahogy egy évvel korábban is. Mennyiségi szempontból az évek óta tartó növekedés megszűnt, a saját márkák piaci részesedése 36,8-ról 35,6 százalékra csökkent.

Az élelmiszerek között értékben legalacsonyabb a saját márkák részaránya az alkoholos italoknál, édességeknél és a forró italoknál, ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban a legmagasabb a gyártói márkák mutatója - idézi a közlemény Kocsis Esztert, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.

Az elemzés szerint néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi a többi között a szénsavas üdítőitaloknál, a tejfölnél, a margarinnál, az édes kekszeknél és a jégkrémeknél. Szintén javult a gyártói márkák piaci pozíciója a háztartási papíráruknál és a fogkeféknél.

A Nielsen felmérése szerint a megkérdezett magyar vásárlók 55 százaléka ugyanannyi kereskedelmi márkás terméket vesz, mint egy évvel korábban, 31 százalék pedig többet. A válaszadók 63 százaléka azért, mert olcsóbbak, mint a gyártói márkás termékek.

 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?