Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Akár csokoládényúlról, akár -tojásról van szó, az a fontos, hogy valódi kakaómassza legyen a termékekben - hívja fel a figyelmet a Magyar Édességgyártók Szövetsége. Ezért vásárláskor érdemes alaposan áttanulmányozni a termékek címkéjét. Étcsokoládénál minimum 35 százalék, tejcsokoládénál legalább 25 százalék kakaótartalom a követelmény, a fehér csokoládénál pedig 20 százalék kakaóvaj és 14 százalék tejszárazanyag az előírás. Egyéb esetben a termék nem nevezhető csokoládénak.
Növekszik a húsvéti piac
Az érdekképviselet úgy véli, az idén 3-5 százalékkal nőhet a húsvéti édességek forgalma. A Nielsen piackutató adatai szerint tavaly majdnem 4 milliárd forintért, 940 tonna szezonális édességet vásároltak a magyarok a húsvéti szezon három hónapja alatt. Ez az egy évvel megelőzőhöz képest 12 százalékos értékbeni és 3 százalékos mennyiségii növekedést jelentett.
Emellett tavaly a 2008 óta folyamatosan csökkenő teljes édességpiac ismét növekedni kezdett. Táblás csokoládéból 7, desszertekből pedig 10 százalékkal nagyobb értékben vásároltak a magyarok,mint 2013-ban, és hasonló emelkedés volt tapasztalható a szezonális termékeknél is.
Valódi bővülés vagy kifehéredés?
A piac ugyanakkor az emelkedés ellenére sem éri még el a válság és a népegészségügyi termékadó (neta) bevezetése előtti szintet. Nem tudni azt sem, vajon valós fogyasztásnövekedésnek, vagy pedig az online kasszák miatt kifehéredő gazdaságnak köszönhető, hogy pozitívvá váltak az eredmények.
A valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, jelenleg viszont már több mint 90 százalékos a részesedése. A bevonómasszából készült figurák ezzel párhuzamosan jóformán eltűntek a kereskedelemből.
Ez az igazi csokiünnep
A húsvéti időszakban a fogyasztók a karácsonyit közel egyharmadával meghaladó mennyiségű csokoládéfigurát vásárolnak, így tulajdonképpen ez a figurás csokoládék legnagyobb ünnepe. A legnépszerűbbek az egymással folyamatos versengésben lévő tojás és nyúl figurák, ahol tavaly ismét a nyulak vették át a vezető szerepet, mert míg a tojások tartották 2013-as 39 százalékos részesedésüket, a nyulak részesedése 38-ről 41 százalékra növekedett. Húsvét idején darált háztartási kekszből több mint 400 tonna fogy.