Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A felkért ágazati érdekképviseletek és háttérintézmények beszámolói szerint a meghatározó kiskereskedelmi láncok érvényesítették az árakban az alacsonyabb áfát, a nagyobbak a szokásoshoz képest forgalomnövekedést is tapasztaltak - állapította meg az MTI szerint Czerván György a budaörsi Tesco áruházban tartott sajtótájékoztatón. A kisebb kereskedelmi cégeknél, hentesüzleteknél viszont még nem mindenhol tapasztalható a fogyasztói árak csökkenése, amelynek részben oka lehetett, hogy "volt némi félreértés abban, mely termékekre vonatkozik az áfacsökkentés, de időközben ez már egyértelművé vált".
Mint ismert, a sertés tőkehús áfája januártól csökkent 27 százalékról 5 százalékra. Czerván György szerint a kormány figyelemmel kíséri az áfacsökkentés következményeit azért is, mert más ágazatokban is komoly az igény a lakosság, illetve az ágazat számára egyértelműen kedvező döntések meghozatalára. Ennek azonban feltétele, hogy az erőfeszítések ténylegesen megjelenjenek a lakosságnál a fogyasztói árakon keresztül - fűzte hozzá az államtitkár.
Korábbi nyilatkozatok szerint ma elsősorban a tej- és a baromfiágazat szeretné elérni, hogy az áfakulcs 5 százalékra csökkenjen. A tejszektorban a túltermelés és a nyomott felvásárlási árak okoznak gondokat, a baromfipiaci szereplők pedig attól tartanak, hogy a fogyasztók az olcsóbb sertéshúshoz pártolnak, és ez a baromfihúsoknál keresletcsökkenést okoz.
A Tesco-Global Áruházak Zrt.-nél csaknem harmadával nőtt a tőkehúsok forgalma az elmúlt év azonos időszakához képes az év első három hetében - közölte a mai tájékoztatón Orosz András, a vállalat marketing vezetője. Szerinte ugyanakkor az első hetek nem igazolták azt a félelmet, hogy a baromfihúsok forgalma csökken. Sőt, a Tescónál az első három hét közel 10 százalékos növekedést hozott - állította a marketing vezető.