Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Jó idő esetén 2-2,5 százalékkal is nőhet a vezető sörgyárak magyarországi értékesített sörmennyisége - mondta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) igazgatója. Az emelkedést a GDP növekedése, a jó meleg nyár, a belföldi piacbővülés, és a prémium piac növekedése okozhatja. A '90-es évek óta tartó csökkenő sörfogyasztási trendet az elmúlt években sikerült megállítani.
Tavaly 6,7 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon a négy vezető hazai sörgyártó, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. és a Pécsi Sörfőzde. Ebből - ugyanúgy, mint 2015-ben - 6,1 millió hektoliter volt a hazai sörfogyasztás, a többi pedig exportra ment. 2016-ban 40 százalékkal nőtt az export, aminek oka, hogy a legnagyobb magyar gyárak is külföldi tulajdonban vannak, viszont az anyacég más tagországait is részben Sopronból, Kőbányáról, vagy Bőcsről látják el.
Az első negyedévben 4,1 százalékkal nőtt a magyar gazdaság, így a háztartásoknál is több marad, az emberek jobban megengedhetik maguknak a minőségi söröket. A fesztiválok és a sportesemények mellett a gasztronómia is egyre inkább élénkíti a sörfogyasztást - emelte ki Schillinger Attila.
A hazai piac több mint 90 százalékát továbbra is a lágersörök teszik ki - mondta el az agrárszektor.hu-nak a Dreher. A nemzetközi, illetve hazai középáras termékek szegmense több évig tartó csökkenés után 2016-ban stabilizálódott, ami 2107-re lendületet adhat a piacnak. Schillinger Attila szerint idén 10-12 százalékkal bővül a drágább, prémium- és szuperprémium sörök kategóriája, ami szerinte összefügg a GDP-növekedéssel.
A magyar sörpiacon már nem csak a kis- és kraft sörfőzők jelennek meg különlegességekkel, hanem a nagyobb sörgyárak is. A Borsodi 2017-ben a világos sör kategóriában bevezetett újdonságai, a Borsodi Tüzes és a Borsodi Jeges. A Heinekenél, az alkoholmentes radlerek közül, a Gösser NaturZitrone kiegészül a grapefruit és a bitter lemon új ízekkel, a Soproni Radler család pedig az új, meggy-citrom variánssal. A Heineken újdonsága a Soproni Óvatos Duhaj IPA, valamint az alkoholmentes Heineken 0,0. 2017-től a Heineken Hungária kínálatában elérhető a belga apátsági sör, az Affligem és a meggyes lambic sör a Mort Subite is. A Dreher idén a tanksörrel, valamint az Arany Ászok márka esetében a Frissenszűrttel bővül.
A Borsodi és a Heineken szerint a sportesemények nem befolyásolják annyira az eladást, az időjárási körülmények azonban annál inkább. A jó idő mellett pozitív hatással vannak a zenei, sör és gasztro fesztiválok is a sörfogyasztásra. A sportesemények növelik a sörfogyasztást, főleg, ha a kora esti órákra esnek. A nyár a csapolt söré, a fogyasztás inkább a vendéglátóhelyekre, a kiülős, teraszos helyekre összpontosul.