Májusban ismét AgroFood 2025 és AgroFuture 2025 konferencia!
Május 20-án a hazai élelmiszeripart érintő legfontosabb témák lesznek terítéken a Portfolio AgroFood 2025 konferencián, május 21-én a Portfolio AgroFuture 2025 konferencián pedig a mezőgazdasági fenntarthatóság és innováció lesz kulcsszerepben.
AGROBÉRLETTEL most az egyik konferenciára 50% kedvezménnyel regisztrálhat!
Mezőgazdasági termelők és fiatal gazdák fix 30 000 Ft-ért regisztrálhatnak!
NAK-tagok és NAK-szaktanácsadók 35% kedvezménnyel regisztrálhatnak!
A Heineken, a világ második legnagyobb sörfőzdéje meredek profit- és mérsékelt bevételcsökkenésről jelentett a tavalyi évről. A társaság honlapjára szerdán felkerült adatok szerint az adózott eredménye 57,6 százalékkal, 978 millió euróra esett tavaly az egy évvel korábbi 2,3 milliárd euróról. Az eredménycsökkenés jórészt egy első fél évi, kínai befektetéssel kapcsolatos egyszeri, 875 millió eurós leírással függ össze. A Heineken éves bevétele 1,2 százalékkal, 35,96 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 36,38 milliárd euróról. Az egyszeri tételek és az értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti organikus nettó bevételnövekedés 5 százalékot tett ki 36,08 milliárd euróra. A működési eredménye eközben 8,9 százalékkal, 3,52 milliárd euróra nőtt. Elemzők kisebb, 5,3 százalékos emelkedéssel számoltak.
A teljes söreladás organikusan Európában 0,3 százalékkal, 76,6 milliárd euróra nőtt. Észak- és Dél-Amerikában 0,8 százalékkal, 89,3 milliárd euróra emelkedett, Afrikában és a Közel-Keleten 3,1 százalékkal, 29,5 milliárd euróra, az ázsiai és csendes-óceáni térségben pedig 4,4 százalékkal, 45,3 milliárd euróra nőtt. A társaság igazgatósága részvényenként 1,86 euró osztalék kifizetésére tett javaslatot az egy évvel korábbi 1,73 euró után, továbbá jóváhagyott egy kétéves, legfeljebb 1,5 milliárd eurós részvény-visszavásárlási programot. A Heineken világszerte több mint 190 országban értékesíti termékeit. A cégnek két sörgyára van Magyarországon, Sopronban és Martfűn.