2024. november 21. csütörtök Olivér

Alakul a dinnyebotrány: brutális árcsökkentés a Tescóban

agrarszektor.hu
Kilónként 99 forintra csökkentette a dinnye fogyasztói árát a Tesco. A termelők veszteségre számítanak, ha ilyen alacsony árak alakulnak ki a kereskedelemben.

Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!

Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A Tesco csütörtök reggelre 99 forintra mérsékelte a magyar görögdinnye kilogrammonkénti árát - mondta Pócs János fideszes országgyűlési képviselő az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Földművelésügyi Minisztérium dinnye fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján. Bejelentése szerint az áruház azzal indokolta a durva árcsökkentést, amit már napokkal a magyar áru megjelenése után véghezvitt, hogy ezzel kívánják felhívni a fogyasztók figyelmet arra, hogy megjelent a magyar áru a boltok polcain.

A legtöbb áruházláncban a napokban váltotta fel az import dinnyét a magyar áru. Előzetesen a termelők háromszámjegyű árakra számítottak. A kiskereskedelmi induló árak az agrárszektor.hu tapasztalatai szerint kilónként 180-200 forint körül mozogtak.

A boltok többségében ugyanakkor már pár nappal a gyümölcs megjelenése után levitték az árakat kilogrammonként 140-150 forintra - közölte a tájékoztatón Pócs János. A termelők ezt az árat irreálisan alacsonynak tartják a 2 millió forintos hektáronkénti dinnyeelőállítási költséghez viszonyítva. Korábbi nyilatkozatok szerint a gazdálkodók veszteségre számithatnak, ha alacsony fogyasztói árak alakulnak ki a piacon.

"Nyár, dinnye szeletem" - elindult az idei kampány
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit - áll az AMC közleményében.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Állattenyésztés

Ki szeretne drágább csirkét venni?

A broilercsirkék tartása drámai fejlődésen ment keresztül, jelenleg azonban egyre növekvő ellenérzéseket vált ki a társadalomban.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?