Alakul a dinnyebotrány: brutális árcsökkentés a Tescóban

agrarszektor.hu
Kilónként 99 forintra csökkentette a dinnye fogyasztói árát a Tesco. A termelők veszteségre számítanak, ha ilyen alacsony árak alakulnak ki a kereskedelemben.

JÖVŐ HÉTEN AGROFOOD 2024 ÉS AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA | KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL!

Az AgroFood 2024 konferencián előadóink között lesz Nobilis Márton, Hollósi Dávid, Gyuricza Csaba, Giacomo Pedranzini és Ruck János is!

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is!

Regisztráció most 15% kedvezémnnyel, kombinált jeggyel, az AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!

A Tesco csütörtök reggelre 99 forintra mérsékelte a magyar görögdinnye kilogrammonkénti árát - mondta Pócs János fideszes országgyűlési képviselő az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Földművelésügyi Minisztérium dinnye fogyasztásösztönző kampány sajtótájékoztatóján. Bejelentése szerint az áruház azzal indokolta a durva árcsökkentést, amit már napokkal a magyar áru megjelenése után véghezvitt, hogy ezzel kívánják felhívni a fogyasztók figyelmet arra, hogy megjelent a magyar áru a boltok polcain.

A legtöbb áruházláncban a napokban váltotta fel az import dinnyét a magyar áru. Előzetesen a termelők háromszámjegyű árakra számítottak. A kiskereskedelmi induló árak az agrárszektor.hu tapasztalatai szerint kilónként 180-200 forint körül mozogtak.

A boltok többségében ugyanakkor már pár nappal a gyümölcs megjelenése után levitték az árakat kilogrammonként 140-150 forintra - közölte a tájékoztatón Pócs János. A termelők ezt az árat irreálisan alacsonynak tartják a 2 millió forintos hektáronkénti dinnyeelőállítási költséghez viszonyítva. Korábbi nyilatkozatok szerint a gazdálkodók veszteségre számithatnak, ha alacsony fogyasztói árak alakulnak ki a piacon.

"Nyár, dinnye szeletem" - elindult az idei kampány
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit - áll az AMC közleményében.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?