Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Nem áll módjában a Tesco-nak visszavonni az előre meghirdetett, a magyar dinnyeszezon kezdetét jelentő promóciót, amely szerint 99 forintos kilónkénti áron értékesítik a magyar görögdinnyét - fogalmaz az áruházlánc közleménye. A vállalat ezzel kívánja biztosítani, hogy a hazai vásárlók néhány napon keresztül kedvezményes áron vásárolhassák meg idei első magyar dinnyéiket. Emellett a hatályos versenyjogi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a Tesco bármilyen külső nyomás hatására változtasson árain, mert az felveti a fogyasztói árakban való megállapodás gyanúját - áll a közleményben, amellyel a cég a napokban kirobbant dinnyebotrányra reagált.
A NAK ugyanakkor bejelentette, hogy hatósági és etikai eljárást kezdeményez a Tesco ellen a magyar dinnye brutálisnak tartott árcsökkentése miatt. A kamarai lépéshez csatlakozott a Fruitveb is, amely szintén kéri a Tesco eljárásának kivizsgálását.
A Tesco közleménye szerint a vállalat hazai görögdinnyéből az idén várhatóan a tavalyihoz hasonló mennyiséget, 10 ezer tonnát értékesít Magyarországon, és ugyanennyi magyar dinnye kerül majd a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. A Tesco túlnyomó részben közvetlenül termelőktől, illetve termelői értékesítő szervezetektől, az ország minden jelentősebb dinnyetermesztő régiójából - Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékből - szerzi be a görög-, illetve sárgadinnyét.
Az áruházlánc közleményében több termelőt is megszólaltat. Bánfi Péter, a Körös Project Kft. ügyvezetője és tulajdonosa szerint "az elmúlt években nagyon jó és tisztességes partnerségi kapcsolatot alakítottak ki a Tescóval", a magyar dinnye promotálása pedig növeli értékesítési volumenüket, így jelentős bevételnövekedést érhetnek el. Dorcsinecz Balázs dombegyházi termelő pedig úgy vélte, hogy a Tesco közép-európai hálózatába "jól teljesítő magyar gyümölcs kerül, ezzel is öregbítve a hazai dinnye hírnevét".