Március 19-én jön a tavasz meghatározó agráreseménye: Agrárium 2025
A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.
Kistermelők, őstermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre!
A Coop Rally nyitó sajtótájékoztatóján Tóth Géza, az áruházlánc vezérigazgatója elmondta: a Coop csoport Magyarország legnagyobb boltszámmal, a legtöbb településen működő üzletlánca, piaci helyzete stabil. Saját márkás termékeinek 90%-a magyar termék, összes termékeinek 85%-a magyar gyártótál származik.
Az áruházlánc adatai szerint a vásárlásoknál még mindig az elsődleges domináns tényező, de az ár szerepe folyamatosan csökken, és egyre fontosabb a termék eredete - különösen a frissárukná, az ásványvizeknél, azétolajoknál figyelnek erre a vevők.
Pekó László, a Coop igazgatósági elnöke hozzátette: a rally célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a jó minőségű magyar élelmiszerekre. A verseny az idei évben elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat is. Idén a mezőny 735 kilométert tesz meg, 115 cég 300 résztvevővel képviselteti magát. A verseny ezúttal Magyarország északkeleti régiójának gyártói és forgalmazói központjait érinti.
Figyelnek a magyar élelmiszerekre
Fontos a magyar termékek piacát növelni, hiszen a hazai termékek biztonságosak, jó minőségűek, és hazai munkaerőt teremtenek- mondta el Feldmann Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár. A 2600-2700 milliárd forintnyi élelmiszerpiac a hazai kiskereskedelem negyedét teszi ki, ezért sem mindegy, hogy ezen a piacon a hazai vállalkozások milyen arányban vesznek részt. Innováció, tudás, minőség és együttműködés - az államtitkár szerint ezek a legfontosabb hívószavak.
Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár emlékeztett arra, hogy a kormány az élelmiszeripart stratégiai ágazattá minősítette. Hosszas előkészítés után elkészült és elfogadták az élelmiszeripari fejlesztési stratégiát, és az újraiparosítást célzó Irinyi-tervben is szerepet kap az ágazat.
A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik, az élelmiszeripar a második legfontosabb feldolgozóipari ágazat. A kormány közel 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére.
A kormány július közepén elfogadott egy 20 pontos akciótervet - 2 milliárd forintos forrással -, aminek célja a magyar fogyasztók érdekeinek védelme. Ennek része a Magyar Élelmiszerkönyv további felülvizsgálata, ezzel az élelmiszerek minőségének javítása.
Zsigó elmondta: minden lehetséges eszközt felhasználnak ahhoz, hogy a vásárlók döntéseikhez minden információt megkapjanak. Az intézkedések része, hogy tovább fejlesztik a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (NÉBIH) is.