Nagy István és Áder János is ott lesz az idei Agrárszektor konferencián!
Az idén először 3 napos konferencián előad többek között Bige László, Gyuricza Csaba, Éder Tamás, Feldman Zsolt, Jakab István, Harsányi Zsolt, Makai Szabolcs, Szabó Levente, Kulik Zoltán, Hollósi Dávid és még sokan mások...
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A fogyasztók legnagyobb része, 39 százaléka hetente egyszer fogyaszt sört, 32 százalékuk hetente többször, százból nyolcan pedig naponta - derül ki a beerporn.hu sörmagazin internetes felméréséből, amely a fogyasztás gyakorisága és helye mellett a kisüzemi sörök ismertségét és a legnépszerűbb sörtípusokat is feltérképezte. A válaszadók kétharmada, ha teheti, csapolt sört iszik, és csupán 29 százalékzk választja inkább az üveges, 4 százalékuk pedig a dobozos kiszerelést.
A felmérés résztvevői az esetek 96 százalékában magyar söröket választanak, ha pedig külföldi italra költenek, akkor az 77 százalékban Csehországból érkezik. Népszerűek még a német (62 százalék) és a belga (60 százalék) sörök is, míg a Nagy-Britanniában készült söröket az esetek 35 százalékában választják a fogyasztók.
A felmérés kitöltőinek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy fogyaszt kisüzemi söröket. Megfigyelhető, hogy azok, akik rendszeresen választják a kisüzemi söröket, gyakrabban fogyasztanak sört. Azok közül a résztvevők közül, akik a kisüzemek termékeit részesítik előnyben, a legtöbben úgy nyilatkoztak, hogy finomabbnak tartják azokat, sokan pedig a változatosabb kínálat miatt döntenek mellettük. 5 százalék szerint ezek divatosabb termékek, 1 százalék pedig furcsa módon úgy véli, ezek olcsóbbak a nagy gyárak söreinél.
Az egyik legérdekesebb kérdés az volt, hogy a fogyasztók mennyit szánnak általában egy doboz vagy egy üveg sörre. A kitöltők majdnem harmada jelölte meg a 800 forint fölötti árkategóriát. 26 százalékuk 600 és 799 forint között, 19 százalékuk 400 és 599 forint között, 23 százalékuk pedig 200 és 399 forint között választ sört magának. Érdekes, hogy egyetlen válaszadó sem jelölte a 100 forint alatti ársávot.
Míg az egyszerű fogyasztók 31 százaléka vásárol szaküzletben, addig a magukat "sörismerő" kategóriába sorolók 63 százaléka jár ezekbe a boltokba. Az egyszerű fogyasztók 42 százaléka szupermarketben vásárol, és ez az arány a sörökkel kapcsolatos ismeretek növedekésével csökken, a sörismerőknél ugyanis már csupán 15 százalék.
A kutatás nem csak a fogyasztási és a vásárlási szokásokat térképezte fel, hanem azt is, hogy melyek azok a sörtípusok, amelyeket az internetezők legszívesebben választanak. A válaszadók 69 százaléka az általa leginkább kedvelt sörtípusnak a felső erjesztésű (ale) söröket jelölte meg és csak 56 százalék helyezte az első helyre az alsó erjesztésű (láger) típust. A felső erjesztésű söröket részletesebben is megvizsgálva kiderült, hogy az ale sörök közül a legnépszerűbbek az india pale ale (IPA) sörök - 80 százalék jelölte meg, mint általa kedvelt típust - , de kedveltek a stoutok és a porterek is, mivel ezeket a kitöltők 40 százaléka jelölte meg.
Az adatok értékelésekor kirajzolódott az is, mely sörtípusok kedvelői hajlandók a legtöbbet áldozni kedvenc italukra. A felsőerjesztésű sörök kedvelőinek csupán 15 százaléka válogat a 200-399 forintos ársávban, akik viszont az alsóerjesztésű söröket részesítik előnyben, azoknak csaknem egyharmada vásárol ennyiért. Az ale-ek kedvelői közül 37 százalék vesz rendszeresen egy üveg sört 800 forint fölötti összegért, a lágerek fogyasztóinak viszont csak a 19 százaléka vásárol alkalmanként ennyiért. A legnépszerűbb felsőerjesztésű sör, az IPA elsődleges fogyasztóinak több mint 40 százaléka vásárol a 800 forint feletti kategóriában, a porter és a stout esetében ez az arány pedig körülbelül 45 százalék.